Miten itse pärjäisitte näillä tuloilla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkaa tekee !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä (minä+parivuotias) 900e/kk. Oon lastenhoidontuella ja ihan jotenkuten pärjätään. Aina saadaan ruokaa pöytään. Tuosta kun vähennetään vielä vuokra+vesi vajaa 600e, eli 300e jää ruokaan ja laskuihin.

Kyllä mä vaan eläisin jopa leveesti tuollaisilla tutuilla, tietysti suhteessa siihen, että meitä on vain kaksi.

tätä on ehkä joku muukin ehdottanu, mutta miksette hae asumistukea? oisitte varmaan siihen oikeutettuja.
jos tulee yllättäviä menoja esim isoja sairaalalaskuja tai lääkekuluja niin niihin vois varmaan saada sossusta jotain.

kyllähän se silti on niin että jos perhe ei pärjää niin että toinen on kotihoidontuella niin sitten voi mennä töihin. kotihoidontuen ei ole tarkoituskaan riittää elämiseen saatikka lapsen kuluihin, sen on tarkoitus tukea perheen päätöstä hoitaa alle kolmivuotiasta kotona.

Miehen nettotulot kuukaudessa n. 1500 euroa ja sitten vielä mun kotihoidontuki 450e suurinpiirtein ja sit vielä lapsilisä 100€.
Eli tulot yhteensä 3:lle henkilölle n. 2000 euroa kuukaudessa.

Miten itse pärjäisitte noilla tuloilla ?

Meillä tekee aika tiukkaa sillon tällön, mut toistaseks ollaan vielä pärjätty. Kun lapsi täyttää 2-vuotta, niin sitten varmaan tulee ongelmia, kun tulot putoo 100 eurolla.

Paljon teillä pitää olla tuloja, että pärjäätte vähintään ?

Meillä menee abauttiarallaa n. 600 euroa vuokraan tuosta 2000 eurosta, sitten laskuihin 300. Ei voi paljoa ostella uusia merkkivaatteita, kirpparilta melkein kaikki.
Ei varaa käydä ravintoloissa syömässä.

Miksi tuolla ei pärjäisi?

Mutta toimeentulotuellakin pärjää kyllä, kyse on vain valinnoista. Ruokia isommissa satseissa ja vaatteita ym käytettyinä... Meillä puhelinlaskujen jälkeen toimeentulotuesta jää noin 280/henkilö (2 aikuista) kuukaudeksi ja hyvin pärjätään. Mieheni ollut työtön 4 kk ja minä 2kk, kohta jään äitiyslomalle.

Miehen nettotulot kuukaudessa n. 1500 euroa ja sitten vielä mun kotihoidontuki 450e suurinpiirtein ja sit vielä lapsilisä 100€.
Eli tulot yhteensä 3:lle henkilölle n. 2000 euroa kuukaudessa.

Miten itse pärjäisitte noilla tuloilla ?

Meillä tekee aika tiukkaa sillon tällön, mut toistaseks ollaan vielä pärjätty. Kun lapsi täyttää 2-vuotta, niin sitten varmaan tulee ongelmia, kun tulot putoo 100 eurolla.

Paljon teillä pitää olla tuloja, että pärjäätte vähintään ?

Meillä menee abauttiarallaa n. 600 euroa vuokraan tuosta 2000 eurosta, sitten laskuihin 300. Ei voi paljoa ostella uusia merkkivaatteita, kirpparilta melkein kaikki.
Ei varaa käydä ravintoloissa syömässä.

200 euroa viikko.?Itse yksin elävä ja en todellakaan syö mitään kotitekosta 100 euroa viikko! Vaattetia ei ostella. Miks miehen tulot noin vähän? Palkka?

Saatteko asumistukea?

Meillä mies tienaa se 500€ vähemmän kuukaudessa ja minä saman verran kuin sinä, + toinen lapslisä 100€ eli tässä taloudessa tulot n. 1600€/kk
Meillä on kaksi mukulaa, 2- ja 4-vuotiaat. Ihan hyvin me toimeen tullaan, vaikka tosiaan kaupassa harvemmin on varaa turhille heräte- tai mielihaluostoksille. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka kuukausi, vaan meillä niitä ostetaan silloin kun siihen on tarve. Pesukone pyörimään, jos ei vaatteet "riitä".

Tämänhetkisen elämisen mukaan meille jää molemmille jopa riittävästi tupakkarahaakin. jos lopettaisimme, voisimme päästä kerran vuodessa koko perhe vaikka kylpylälomalle. :)

No jos on 1 lapsi niin ihan hyvin pärjäis, meillä on 5 henkinen perhe ja nettotulot on 400 euroa enemmän kun teillä, eli 2400e meiän kaikki tulot ja se tekee jo tiukkaa mutta minkäs tekee kun ei niitä töitä niin helpolla saa, ite yritän töitä koko ajan etsiä mutta toistaiseks ei oo tärpännyt...

[QUOTE="mamma";25723025]Meillä mies tienaa se 500€ vähemmän kuukaudessa ja minä saman verran kuin sinä, + toinen lapslisä 100€ eli tässä taloudessa tulot n. 1600€/kk
Meillä on kaksi mukulaa, 2- ja 4-vuotiaat. Ihan hyvin me toimeen tullaan, vaikka tosiaan kaupassa harvemmin on varaa turhille heräte- tai mielihaluostoksille. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka kuukausi, vaan meillä niitä ostetaan silloin kun siihen on tarve. Pesukone pyörimään, jos ei vaatteet "riitä".

Tämänhetkisen elämisen mukaan meille jää molemmille jopa riittävästi tupakkarahaakin. jos lopettaisimme, voisimme päästä kerran vuodessa koko perhe vaikka kylpylälomalle. :)[/QUOTE]

elämiseen! Ei ostella lapsille yllimäärisiä suksia tai harrastus välineitä!Udohdin sanoa että saan soskusta 460 ja se jaetaan 4 viikolla on satanen mutta kun siitä vähenetää muut laskut jää käteen 50 euroa viikko! Ei kyllä ole ylimääräsiä laskuja vaan ne mitä oikeasti tarvitsen!Omat tulot on siis 460 euroa! siis minulla ei autoa eikä laskuja!

Meillä suuremmat tulot, mutta joka kuukausi loppuu rahat kesken.

Miehen nettotulot 2900
mun 450

asumiseen 800
sähköön, vakuutuksiin ym laskuihin joka kuukausi yht n.1300 euroa
rahaa jää siis ruokaan ja bensaan suunnilleen 1250.

Yhteistyössä