Miten itse pärjäisitte näillä tuloilla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkaa tekee !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiukkaa tekee !

Vieras
Miehen nettotulot kuukaudessa n. 1500 euroa ja sitten vielä mun kotihoidontuki 450e suurinpiirtein ja sit vielä lapsilisä 100€.
Eli tulot yhteensä 3:lle henkilölle n. 2000 euroa kuukaudessa.

Miten itse pärjäisitte noilla tuloilla ?

Meillä tekee aika tiukkaa sillon tällön, mut toistaseks ollaan vielä pärjätty. Kun lapsi täyttää 2-vuotta, niin sitten varmaan tulee ongelmia, kun tulot putoo 100 eurolla.

Paljon teillä pitää olla tuloja, että pärjäätte vähintään ?

Meillä menee abauttiarallaa n. 600 euroa vuokraan tuosta 2000 eurosta, sitten laskuihin 300. Ei voi paljoa ostella uusia merkkivaatteita, kirpparilta melkein kaikki.
Ei varaa käydä ravintoloissa syömässä.

En tiedä vielä, meillä tuo tilanne edessä syksyllä, kun jään äitiyslomalta hoitovapaalle. Miehellä samat tulot, meillä kaksi lasta ja asuntovelkaan menee 600, mutta laskuihin meillä menee kyllä reilusti enemmän kuin 300.. vakuutuksia, sähkölaskut, vesilaskut, puhelimet yms... melkein tonnin kuukaudessa. Saas nähdä, miten pärjätään.

Miehen nettotulot kuukaudessa n. 1500 euroa ja sitten vielä mun kotihoidontuki 450e suurinpiirtein ja sit vielä lapsilisä 100€.
Eli tulot yhteensä 3:lle henkilölle n. 2000 euroa kuukaudessa.

Miten itse pärjäisitte noilla tuloilla ?

Meillä tekee aika tiukkaa sillon tällön, mut toistaseks ollaan vielä pärjätty. Kun lapsi täyttää 2-vuotta, niin sitten varmaan tulee ongelmia, kun tulot putoo 100 eurolla.

Paljon teillä pitää olla tuloja, että pärjäätte vähintään ?

Meillä menee abauttiarallaa n. 600 euroa vuokraan tuosta 2000 eurosta, sitten laskuihin 300. Ei voi paljoa ostella uusia merkkivaatteita, kirpparilta melkein kaikki.
Ei varaa käydä ravintoloissa syömässä.

Miks putoaa tulot satasella, kun lapsi on 2v? Onko se joku raja kuntalisään?

Siis mihin se 1100 euroa teillä sitten menee? Pelkkään ruokaan? Meillä jää vuokran jälkeen 1600 euroa käteen ja siitä 800 euroa menee säästötilille eli toinen 800 euroa menee ruokaan ja laskuihin yms. ja pärjätään aivan loistavasti. Käydään myös ravintoloissa syömässä ainakin 1 krt/vko.

1100 euroa no kyllä sillä pitäis tulla toimeen just. Mutta teillä oletettavasti lapsi käyttää vielä vaippoja, jotka vie ihan hirveästi rahaa.

Meillä 4 henkisellä perheellä jää kk:ssa rahaa 1000 euroa, josta sitten makksetaan vielä bensat ja ruoat. Tosin meillä' ei ole vaippaikäisiä enää. Jos tarttee ostaa vaatteita ja kirppariila ei tule sopivaa vastaan niin silloin vingutetaan luottokorttia.

Hyvän elämän mittari eivät ole uudet merkkivaatteet tai ravintolassa syönti.

No ei sillä kovin kummoisesti pärjää.

Meillä vuokra 865,00
Vakuutukset n 65,00
Sähkö n. 30,00
Toimeentulotuen perusosan mukainen osuus 3:lta hlöltä 1072,00

Teidän tuloilla, meidän menoilla jää alle toimeentulotuen määrän, joten kummoiseksi ei voi kehua.

No on myös sitten autolaskut jotka on yhteensä vuodessa n. 400-500 ja sitten vielä puhelinlaskut, lääkekulut kuukaudessa n. 50 euroa ja lääkärimaksut jos niitä tulee.

Ja meillä ei syödä mitään tyyliin nakkikastiketta ja perunoita, vaan monipuolista ruokaa ja se maksaa. Harmittavaa, et ruoka on näin kallista suomessa.

Ollaan jo pitkään pärjätty 1500 euron kuukausituloilla (Laskujen jälkeen jää 500 euroa ruokaan, vaatteisiin yms yms). Ollaan myös kolme henkinen perhe. Miehellä ei ole pariin viime kuuhun ollut lainkaan tuloja.

Joten tuolla summalla pärjättäisiin.

No on myös sitten autolaskut jotka on yhteensä vuodessa n. 400-500 ja sitten vielä puhelinlaskut, lääkekulut kuukaudessa n. 50 euroa ja lääkärimaksut jos niitä tulee.

Ja meillä ei syödä mitään tyyliin nakkikastiketta ja perunoita, vaan monipuolista ruokaa ja se maksaa. Harmittavaa, et ruoka on näin kallista suomessa.

No mä laittaisin vielä sen 300 euron lisäksi vielä sen yhden satasen jemmaan joka kk muita laskuja varten. Ja sitten tinkisin syömisistä, joko pienemmät annoskoot tai sitten vähän tinkisin sen ruoan laadusta ja teksin 7. luokan köksän kirjan opeilla ruokaa.

-
Me ei kyllä pärjättäisi tuolla rahamäärällä, kun on asunto-, mökki -ja venevelkaa ja teinieihin ja omakotitaloasumiseen yms. laskuihin uppoaa pitkä penni.
Olen laskenut, että keskimäärin 3700 e pitää tulla nettona rahaa, että riittää kaikkeen elämiseen.
Keskimäärin kuukausinetto meillä on n. 5000 e ja kaikki menee mitä tulee.
Olet kyllä tarkka taloudenpitäjä, täytyy sanoa :).
Olisiko teillä mahdollisuutta johonkin lisätukiin ?

-
Me ei kyllä pärjättäisi tuolla rahamäärällä, kun on asunto-, mökki -ja venevelkaa ja teinieihin ja omakotitaloasumiseen yms. laskuihin uppoaa pitkä penni.
Olen laskenut, että keskimäärin 3700 e pitää tulla nettona rahaa, että riittää kaikkeen elämiseen.
Keskimäärin kuukausinetto meillä on n. 5000 e ja kaikki menee mitä tulee.
Olet kyllä tarkka taloudenpitäjä, täytyy sanoa :).
Olisiko teillä mahdollisuutta johonkin lisätukiin ?

Paljonkos teillä on sitten lainojen osuus...? Eli paljonko menee muuhun elämiseen?

[QUOTE="Santsu";25722576]Paljonkos teillä on sitten lainojen osuus...? Eli paljonko menee muuhun elämiseen?[/QUOTE]

Talolainan lyhennys 1050 e /kk, mökkilaina 700 e / kk, venelaina (melkein jo maksettu) 540 e / kk.
Noin 1400 e / kk jää sitten muuhun elämiseen.
Tuo on oikeastaan se alakantti, jolla pärjätään.
Keskimääräinen kuukausinetto (teen myyntihommaa ja olen sivutoiminen yrittäjä, joten nettovähän vaihtelee. Vaimolla aina sama palkka.) on siinä 5000 e / kk, milloin jää sitten semmonen 2700 e /kk elämiseen. Sitten on jo varaa tehdä muutakin, kaikista ärsyttävintä on se, että kuukausitulot vaihtelevat suuresti.

Viimeksi muokattu:
Talolainan lyhennys 1050 e /kk, mökkilaina 700 e / kk, venelaina (melkein jo maksettu) 540 e / kk.
Noin 1400 e / kk jää sitten muuhun elämiseen.
Tuo on oikeastaan se alakantti, jolla pärjätään.
Keskimääräinen kuukausinetto (teen myyntihommaa ja olen sivutoiminen yrittäjä, joten nettovähän vaihtelee. Vaimolla aina sama palkka.) on siinä 5000 e / kk, milloin jää sitten semmonen 2700 e /kk elämiseen. Sitten on jo varaa tehdä muutakin, kaikista ärsyttävintä on se, että kuukausitulot vaihtelevat suuresti.

Unohdit sen uuden autosi.

Meillä melkein samat tulot, ja meitä on neljä. Vuokra 700 + laskut. Ihan hyvin pärjätään. Ei liiemmin jää ylimääräistä mutta ruoka saadaan pöytään joka päivä.

Meillä menee asumiseen n.1000e/kk. Puhelimiin yhteensä n. 50e/kk ja nettiin 25e/kk. Loput käytetään ruokaan (jonka laadussa ei pihitellä), vaatteisiin (sekä merkkivaatteisiin, että perus h&m vaatteisiin), ja ulkona syömiseen sekä muihin vapaa-ajan juttuihin. Tulot on meillä nettona n.3500e/kk, meitä on kaksi aikuista ja vauva ja hyvin pärjätään. Pärjättäisi varmasti myös teidän tuloillanne jos tingittäisi vaatteiden laadusta, ulkona syömisestä ja "ylimääräisen" ruoan (kuten herkkujen) ostosta.

Palkka käteen 1700e
opintotuki 270e
lapsilisä 210e
as.tuki 170

vuokra 1050e
laskut montamonta sataa, vanhoja velkoja isommilla tuloilla ja pienemmällä vuokralla otettuja
auto pari, kolme sataa

Ei pärjätä kovin heppoisesti, kunhan vanhat lainat saadaan pois, niin voidaan ehkä joskus käydä mäkkärissä.. Tai kun mä valmistun niin jopa Rossossa :p

Yhteistyössä