Miten isä osallistuu arkeen?

  • Viestiketjun aloittaja wau-wa perhe
  • Ensimmäinen viesti
Meillä mies imuroi, tekkee ruokaa, pyykkää, vaihtaa kakkavaippoja, nukuttaa vauvaa, syöttää sitä, vahtii sitä... Ihan mitä vaan. Minun oma aarre. :heart:
Joskus sillä on laiskapäivä, on niitä mullaki. Sillon vaan lojuu nojatuolissa eikä ees puhu mittään.
 
"mä"
siis ei oo totta,miten ihania miehiä teillä on!Mä oon kateellinen!Meillä on 4 lasta ja oikein hirmu valvottavia ovat olleet,mutta kaiken oon JOUTUNUT tekee yksin,aina.Mun mies on just niin vanhanaikainen kun vaan mies voi olla.Kyllä se on kova tekee töitä,siis autohommat tietyt pihahommat tekee,mutta ei niin mitään ns.kotihommaa.Ja,kyllä,oon just niin katkera kun kuullostaakin.
 
"äippäliini"
meillä mies siivos aina joskus meidän vanhaa kotia joka oli 56 neliöinen kerrostalo kämppä... nyt meillä on 250 neliöinen talo enkä kyl viä tiä et kuka täällä siivoo.. ehdottomasti eniten on imurin varressa ollut mun äitini... :D muutettiin 3 kk sitten ja meillä on kuukauden vanha vauveli... loppuraskaudesta olin aika väsähtänyt ja nyt alkuun on nukkumisen kanssa ollut totuttelemista et pärjäis vähän vähemmällä kun entisillä 10 tunnin yöunilla...

pyykit pesen aina ja tiskitkin laitan suurimman osan aikaa... mies osallistuu lapsen hoitoon iltaisin mutta yöt nukkuu eri huoneessa jotta jaksaa töissä... töistä ei oo pystyny pitää kun 2 päivää isyyslomaa... ehkä jouluntienoolla sitten kun töissä rauhottuu... mut meillä oli ihan tiedossa ja etukäteen päätetty et mies nukkuu muualla ja mä hoidan lapsen... vikonloppuna käyn dumppaa lapsen punkkineen aamuyöstä miehen huoneeseen niin saan nukkua rauhassa vähän pidemmästi... minähän se kotona oon niin oma häpee jos en päivällä nuku päikkäreitä... meillä kun on vasta yks niin pitäs äidillekin unta riittää jos vauva pistelee kuitenkin jonku 20 tuntii vuorokaudesta unta...

mut takas aiheeseen... musta kaiken ei tarviikkaan mennä tasan... mua ei esim vois vähempää kiinnostaa joku välipohjan tuuletus yms jota toi sit taas huolehtii ja hoitelee... yms remonttihommat... ja kyllä tuo ihan omat sotkunsa siivoo...
 
bdt
Silloin kun on kotona käy kaupassa ja tekee ruuat. Kun lapset olivat pieniä niin ihan kiitettävästi vietti aikaa heidän kanssaan. Nyt kun ovat isompia eivät tietenkään meidän vanhempien kanssa enää leikkipuistossa käy :)
Meillä ei ole koskaan oikein päästy jakamaan noita kotitöitä kun miehen työ vie hänet milloin minnekin jopa viikoiksi . Minä olen meillä arkea suurimmaksi osaksi pyörittänyt, jopa niin että en osaa oikein delegoidakaan kenellekään. Lapset ovat oppineet tekemään koulupäivien jälkeen ruokansa ja välipalansa itse. Illalla syödään yhdessä. Lapset myös siivoilevat kotona ihan kohtuullisesti. Jos alkaisin nipottaa, materiaalia löytyisi yllin kyllin , mutta olen tyytyväinen mieheeni.
 
Mies osallstuu yhtä paljon kuin minä. Ainoastaan pyykinpesun olen ominut itselle ja mies hoitaa nurtsin ja lumityöt. Mutta mieheni toki osaisi laittaa pyykkärin päälle (se ei vaan osaa lajitella pyykkiä, mutta on se värjääntynytkin vaate puhdas) ja minä saan kyllä ruohonleikkurin käyntiin.

Pointti on se, että mä en USKALTAISI antaa miehen olla osaamatta tämmöstä peruselämän perussettiä. Mitä jos mä jään rekan alle huomenna? Miehen PITÄÄ osata hoitaa lapset ja huusholli.
 

Yhteistyössä