Miten innostuitte laihduttamaan?

  • Viestiketjun aloittaja Ma-rie
  • Ensimmäinen viesti
Ma-rie
Ja miten aiotte pysyä tavoitteessa? Minä kyllästyi totaalisesti näihin vyötärömakkaroihin, mulla on paljon kauniita vaatteita ja eihän niitä voinut enää pitää kun makkarat röllöttää, YÄKS!
Ja sitten näin eräissä naisten illassa yhden tosi sievä, hoikan ja ruskettuneen naisen. :'( Itsekin olen joskus ollut sellainen, nyt ei puhettakaan että uimapukua päälle laittaisin. Peilikuva ällötti ja päätin että jos en nyt puutu tähän lihomiseen niin en sitten ikinä. Siinäpä niitä syitä...
 
AkateeminenMamma
Minun motiivini:

1) Kunto - rupesi nolottamaan, kun nuori ihminen ei hengästymättä jaksa kävellä kauppareissua.
2) Ulkonäkö - paremmin istun omaan kauneusihanteeseeni normaalipainoisena.
3) Esimerkin näyttäminen lapsille - minun (ja mieheni) terveet ruokailu- sekä liikuntatottumukset ovat paljon tehokkaampi tapa kasvattaa lapsetkin sellaisia noudattamaan kuin viineri kädessä tai kilometrin kauppareissua autolla ajaessa selittää lapsille kuinka tärkeää on syödä terveellisesti.

Tuo viimeinen on varsinkin pitänyt motivaatiota hyvin yllä :) Minä onnellinen, kun tavoitteeni saavutin vihdoin niin kyllä täytyy sanoa, että varmaankin se on se kohonnut itsetunto, joka on eniten auttanut siinä ettei ole vanhoihin tapoihin palannut. Ja toisaalta niistä uusista tavoista on tullut jo täysin normaalia arkea joten ei niitä tarvitse enää erikseen niin ankarasti ylläpitää. Joten kaikille rohkaisuksi: Mitä lähemmäs tavoitettasi pääset niin sen helpommaksi homma käy henkisesti - kilojen putoaminen hidastuu mutta usko itseen kasvaa ja silloin on helpompi pysyä ruodussa.
 
Jaa-a sen kun vielä muistais niin menis hyvin... :/ No, kai se taisi olla kaks seikkaa: terveys ja vaatteet. Oon tässä huomannut et nivelet alkaa olla tiukoilla ja esim. lasten kanssa leikkiessä ei oo niin helppoo nousta lattialta nopeesti ylös. Nuoremmaksikaan en enää tule. Toinen syy on siis vaatteet: kun menen kauppaan niin en löydä mieluisiani vaatteita, koska ne eivät mahdu päälle. Tykkään vaatteista kamalasti mut viime vuosina ostosreissut on ollu yhtä tuskaa. Nyt kun lapsiluku on täynnä niin ajattelin et nyt olis hyvä hetki reilulle ja pysyvälle painonpudotukselle. Joulun jälkeen vaan on ollu motivaatio taas hukassa, ehkä kun tätä rupesin miettimään saisin sen taas takasin... toivo hoikemmasta versiosta minusta elää vielä ;)
 
Shaina
Minä haluan yksinkertaisesti mahtua ennen raskautta käyttämiini vaatteisiin. Montaa kiloa ei tarvitse pudottaa, jos jätän siihen mistä lähdin ennen raskautta. Mutta jos kantti vielä kestää, niin siitä vois muutaman kilon.. Tavoitteena on kuiten ennen raskautta oleva paino.
 
Kahden äiti
Toisen raskauden jälkeen ei kilot lähtenetkään pois. Nyt kun pienempi sen verran iso jo että pärjäilee isoveikan ja iskän kanssa niin voi helpommin lähteä lenkille ja jumppaan.

Lähinnä tavoite on mahtua niihin vaatteisiin, joita pidin ennen raskautta/raskauksia. Kunto on myös rapistunut.

Ja kun katselee katalogeja ja niissä olevia kivoja vaatteita niin tekee mieli hoikistua että voisi sellaisia ostaa.
 
Mulla kans ekaks tuli noi vaatteet mieleen ja onhan sitä kivempi katsella itteäänkin peilistä hoikempana, eikä mieskään pistä pahakseen jos vähän hoikistun ;) , tosin silläkin olis varaa vähän hoikistua :p . Ja tuleehan sitä muutenkin kevyempi olo, kun syö kevyemmin ja liikkuu enemmän =) .
 
alama
PAKKO!
jos haluan lisääntyä... Lääkäri anto semmoset nootit eilen, että mitään lääkkeitä/hormoneja ei tipu, ellei paino laske.

Tänään sitä sitten mennään painonvartijoihin! :wave:
 

Yhteistyössä