Miten ilmaisisitte tämän kaverin äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Voi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Voi"

Vieras
Yksi luokkakaverille äiti lähestyi mua tekstarilla, että voiko meidän lapsi tulla heille kylään koulun jälkeen huomenna. Voi toki, kun itse halusi. Ovat tokalla, eivät päässeet iltapäiväkerhoon.

Mutta meillä on nyt sellainen tilanne, että meillä on kotona suht arvokkaita soittimia, yhden bändin lähes koko kalusto (sähkökitara, basso, rummut, kosketinsoitin ja puhaltimia ja vahvistimia), jotka eivät ole meidän, vaan säilössä meillä marraskuun puoleenväliin asti. Ne on sellaisia, että joka lasta hotsittaa ne. Omani olen saanut uskomaan ettei saa koskea kuin luvalla ja kun me ollaan paikalla.

Ne ovat vielä olkkarissa, kun eivät mahtuneet muualle. Meillä on pieni asunto.

Eli olen nyt sanonut että meillä saa kylällä vain kun mä olen läsnä. En voisi siis vastavuoroisesti pyytää luokkakavereita meille koulun jälkeen... En tunne tätä luokkakaveria tai äitiä sen kummemmin, kerran ovat käyneet toistensa synttäreillä.

En siis tunne oloani mukavaksi jos joku vieras lapsi on meillä ja ehkä meneekin koskemaan ja tahtoo koskea, ei kai se haittaa jos me vähän soitetaan... enkä tiedä osaako mun oma handlata tuota tilannetta niin hyvin sitten jos kaveri painostaa.

Miten ilmaisisitte tuon nätisti? Kiva kun kutsut, meillä on nyt niin että voin vastavuoroisesti kutsua X:ää vasta marraskuussa?

[QUOTE="vieras";28916759]Kirjoitat juuri niinkuin asia on. Ihan järkeväähän tuo on ja äiti taatusti ymmärtää.[/QUOTE]
Ja ajattelevaista myös sitä lasta ja äitiä kohtaan. Voisihan sitä vaan antaa lapsen tulla ja lähettää sitten vahingon käydessä kalliin laskun perästä.

Onko tuo vähän pitkä selitys? Miten lyhentäisin sen?

Hei kiva kun kutsut. Toivottavasti ei haittaa, että voin vastavuoroisesti kutsua X:ää meille iltapäiviä viettämään vasta marraskuun puolenvälin jälkeen, koska meillä on nyt arvokkaita soittimia lainassa, eikä niitä oikein saa piiloon lapsilta.

Riittäiskö tuo?

• Tykkää
Reactions: Ulpulummukka
[QUOTE="vieras";28916768]Ja ajattelevaista myös sitä lasta ja äitiä kohtaan. Voisihan sitä vaan antaa lapsen tulla ja lähettää sitten vahingon käydessä kalliin laskun perästä.[/QUOTE]

En edes ajatellut tuota, mietin vaan että millä mä ne korvaan, jos menee rikki lapsella tai lapsilla. On aika huono kotivakuutuskin.

Mä lähettäisin ton viestin vasta siinä vaiheessa, jos pyytää päästä teille. Lapsesi myös varmaan osaisi jo sanoa kaverille, että teille ei saa niiden soittimien takia tulla, jos kaveri seuraavalla kerralla ehdottaa teille tuloa.

[QUOTE="Aapee";28916780]Onko tuo vähän pitkä selitys? Miten lyhentäisin sen?

Hei kiva kun kutsut. Toivottavasti ei haittaa, että voin vastavuoroisesti kutsua X:ää meille iltapäiviä viettämään vasta marraskuun puolenvälin jälkeen, koska meillä on nyt arvokkaita soittimia lainassa, eikä niitä oikein saa piiloon lapsilta.

Riittäiskö tuo?[/QUOTE]
Laita juuri noin. Kuulostaa kohteliaalta ja asialliselta.

[QUOTE="vieras";28916812]Laita juuri noin. Kuulostaa kohteliaalta ja asialliselta.[/QUOTE]
Mutta siis tosiaan pakkohan ei ole ennen tuota sanoa kun tilanne tulee eteen.

[QUOTE="joku";28916806]Mä lähettäisin ton viestin vasta siinä vaiheessa, jos pyytää päästä teille. Lapsesi myös varmaan osaisi jo sanoa kaverille, että teille ei saa niiden soittimien takia tulla, jos kaveri seuraavalla kerralla ehdottaa teille tuloa.[/QUOTE]

Osaa, mutta musta on jotenkin asiallisempaa kertoa se syy suoraan äidille, ettei mene lasten kautta. Läheisemmille kavereille lapsi on itse sanonut, että nyt ei voi tulla kuin illalla meille, silloin kun on aikuinen kotona.

Musta olisi noloa olla olematta vastavuoroinen. Eli ilman soittimia mä laittaisin äidille viestin, että haluaisiko X tulla meille kylään joku päivä koulun jälkeen. Nyt ei voi. En siis odottelisi, että äiti käy pyytämään vastavierailua. Vai lapsi? Mutta joka tapauksessa parempi että äiti tietää tilanteen.

Eikö sitä voi sanoa ihan suoraan...kun lapsesi on ollut kyläilemässä soitat sille toiselle äidille ja sanot että sinusta olisi hurjan kiva jos heidän lapsensa sitten tulisi myöskin teille, harmittelet vaan ettei teille voi tulla ennenkuin ne kamalan arvokkaat säilytyksessä olevat soittimet ovat lähteneet pois.
Mikä ihme on ettei aikuiset voi enää sanoa asioita toisilleen suoraan vaan pitää aina miettiä jos jonkinmoisia selityksiä...

Yhteistyössä