Miten ihmisten on niin vaikea sulattaa sitä asiaa ettei kaikkia halua omia lapsia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Olen lastentarhaopettaja ammatiltani, pidän lapsista ja hoidan mielelläni niitä. Mutta omia en halua. Ikää 30v. Enkä ole ikinä halunnutkaan. Aviomies löytyy, hän on samoilla linjoilla eli ei omia. Silti aina minulta jaksetaan udella miksei minulla ole sitten omia lapsia vaikka joka päivä hoidankin lapsia. Sitten kun kerron että sen vain halua, niin ollaan ihan monttu auki "miten et voi haluata lapsia jos kerta niistä tykkäät" Huoh.

hmm.. enpä tuohon osaa vastata, mutta eiköhän se ole jokaisen oma päätös :) ja teillä ilmeisesti menee hyvin ihan kahdestaan, kun mieskin on samoilla linjoilla.. :) ja mikäs siinä. eihän sitä omia tarvitse olla, jos niitä ei halua :)

Koska suurin osa ihmisistä kuitenkin jossain vaiheessa haluaa. Siksi. Mitä sä välität siitä mitä muut ajattelee. Se haluutko lapsia on sun asia ja niiden jotka niitä ei halua, ei missään nimessä niitä tulisi tehdä.

[QUOTE="niin";22475026]hmm.. enpä tuohon osaa vastata, mutta eiköhän se ole jokaisen oma päätös :) ja teillä ilmeisesti menee hyvin ihan kahdestaan, kun mieskin on samoilla linjoilla.. :) ja mikäs siinä. eihän sitä omia tarvitse olla, jos niitä ei halua :)[/QUOTE]

Meille riittää toisemme ja kolmen koiran hoitaminen ;D

Miulla omia lapsia 4.Ja kaikki ihmettelevät kun kerron etten pidä lapsista vaikka omia onkin ja ne ovat rakkaita.Ymmärrän hyvin mielialasi.Miksei jostakin voi pitää ja silti olla haluamatta sitä itselleen.Tai ei pitää jostakin ja haluta itselleen...No sekavaksi meni mutta ymmärrän ettet halua omia kun kaikki päivät olet tekemisissä muiden lasten kanssa.

Minä olen ammatiltani perushoitaja. Ikää 42. Pidän myös paljon lapsista, hoitolapsia on kuusi.
Lapsien kanssa on mukava tehdä kaikkea, ja tykkään olla heidän kanssa, Kuten myös sinäkin.
Omia lapsia meillä ei ole. Emme halua. Päätös yhteinen. Olen naimisissa.
Ainoat "lapsemme" ovat kolme kissaa, yksi koira. Tämä riittää.

Aivan samalla lailla kuin joidenkin ihmisten on vaikea tajuta, etta joku haluaa vaan yhden lapsen. Jatkuvasti ollaan utelemassa, etta koska se pikkuveli tai sisko tulee. Ja sitten kolmannen jalkeen alkaa se ihmettely, etta ette kai te nyt enaa enempaa halua. Nain se vaan menee. Muiden elamaan on niin helppo puuttua, kun omat asiat on aina NIIN paljon paremmin ja oikealla mallilla tehty.

[QUOTE="vieras";22475131]No mutta sinäkin olet vielä noin nuori, ei se välttämättä vauvakuume ole tuohon ikään mennessä ennättänyt tulla.[/QUOTE]

Toivottavasti ei tulekaan, minulle on tehty tammikuussa sterilisaatio.

[QUOTE="vieras";22475131]No mutta sinäkin olet vielä noin nuori, ei se välttämättä vauvakuume ole tuohon ikään mennessä ennättänyt tulla.[/QUOTE]

Mitä on vauvakuume? En ole kokenut moista. Eikä kaikki koekaan, se on vähän hassua olettaa että jokainen nainen maan päällä haluaisi olla Äiti.

[QUOTE="vieras";22475150]Niin ehkä se on hieman ajattelematonta tehdä noin nuorena sterilisaatio, joka sitten pitäisi purkaa. Voi sentään.[/QUOTE]

No kuka tässä on sanonut että se pitää purkaa? :D Olen kuitenkin ihan teinistä asti tiennyt etten lapsia halua. Ja vaikka olen 5-vuotta ollut päiväkodissa töissä niin vieläkään ei ole tullut kertaakaan sellaista ajatusta että oman haluaisin.... Tuntuu päivä päivältä enemmän siltä että ei ikinä missään nimessä ;)

What? :D Vähänkö hyvä, minäkin saisin sellaista satikutia ettei tosikaan jos sama tyyppi tietäisi mitä yleensä ajattelen muiden lapsista, saati siitä että joutuisin niitä hoitamaan.

Mä tiedän etten halua lähihoitajaopinnoissa suuntautua lapsiin ja nuoriin ja se pakollinen harjoottelu lasten kanssa ei kyllä ollut mikään mun unelma. Hyi mua. :D

No kuka tässä on sanonut että se pitää purkaa? :D Olen kuitenkin ihan teinistä asti tiennyt etten lapsia halua. Ja vaikka olen 5-vuotta ollut päiväkodissa töissä niin vieläkään ei ole tullut kertaakaan sellaista ajatusta että oman haluaisin.... Tuntuu päivä päivältä enemmän siltä että ei ikinä missään nimessä ;)

No mutta kuule tää onkin teineille niin yleistä ajattelua! Että en hämmästy yhtään. Mutta kunhan elämä vakiintuu, löytyy se oikea kumppani ja aikuistuu ja kypsyy, niin sen takia kannattaa vähän vartoilla näin pitkävaikutteisten ratkaisujen kanssa. Että uskoisin, että kunhan vielä saat ikää ja tosiaan löytyy se oikea kumppani, niin sitten sen vaan tietää, että nyt on oikea aika saada ihan ikiomia vauvoja.

[QUOTE="vieras";22475199]No mutta kuule tää onkin teineille niin yleistä ajattelua! Että en hämmästy yhtään. Mutta kunhan elämä vakiintuu, löytyy se oikea kumppani ja aikuistuu ja kypsyy, niin sen takia kannattaa vähän vartoilla näin pitkävaikutteisten ratkaisujen kanssa. Että uskoisin, että kunhan vielä saat ikää ja tosiaan löytyy se oikea kumppani, niin sitten sen vaan tietää, että nyt on oikea aika saada ihan ikiomia vauvoja.[/QUOTE]

Osaatkohan lukea? Olen naimisissa, olen ollut saman miehen kanssa yhdessä 12 vuotta, joista 5 naimisissa. Ja voin kertoa että tämä on se Mr. Right. Enkä koe itseäni enään teiniksi :)

[QUOTE="vieras";22475199]No mutta kuule tää onkin teineille niin yleistä ajattelua! Että en hämmästy yhtään. Mutta kunhan elämä vakiintuu, löytyy se oikea kumppani ja aikuistuu ja kypsyy, niin sen takia kannattaa vähän vartoilla näin pitkävaikutteisten ratkaisujen kanssa. Että uskoisin, että kunhan vielä saat ikää ja tosiaan löytyy se oikea kumppani, niin sitten sen vaan tietää, että nyt on oikea aika saada ihan ikiomia vauvoja.[/QUOTE]

Voi miten suloisen tyypillinen kaksplus-vastaus!

Samaa mieltä kuin Scarlett! En minäkään halua hoitaa edes kavereiden lapsia, mutta omia on kohta kaksi.

Toisaalta, hoidanhan minäkin työkseni eläimiä, mutta meillä ei ole kotieläimiä eikä tule.

Hienoa että olet löytänyt rinnallesi ihmisen joka tuntee samoin kuin sinä, niin monilla kun tuntuu koituvan ongelmaksi se että toinen haluaa ja toinen ei tai halutaan aivan eri määriä ja muutenkin eri asioita sitten pidemmässä juoksussa.

Mä myönnän myös pitäväni hyvin vähän toisten lapsista, oikeasti lähinnä siedän enemmän tai vähemmän.. Omia olen silti aina halunnut, enemmänkin kuin vain sen yhden. Kakkosen jälkeen olen muuten alkanut tajuta mikä on vauvakuume :D

:laugh: Vähän sä oot läppä!!! :D

LOL

Yhteistyössä