miten ihmiset selviää selväjärkisenä useamman lapsen kanssa ovesta pihalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrs smit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mrs smit

Vieras
itelläni palaa pinna tähän härdelliin joka aamu, siinä sit naapurit kuuntelee mun meuhkaamista, hävettävää.

mua ärsyttää. miksei homma voi mennä niin että äiti sanoo nyt puetaan->lapset pukee. pestään hampaat isompi pesee hampaat ja pienenpi avaa suunsa. nyt lähdetään ja lapset lähtee kiltisti.

mut ei: äiti sanoo nyt pestään hampaat eikä pestä me halutaan kattoo piirrettyjä ä:ei käy nyt täytyy pestä hampaat. eikää uuuuuooooo me ei tahdota. uhkailu tehoaa isompaan(muu ei) ja pienemmältä ne hampaat täytyy vaan pestä(ei ole keinoa millä sen saisi avaamaan nätisti suun).

siitä ku päästään alkaa kauhea mesoaminen, isompi ei keskity mihinkään mitä sanotaan,ei noudata mitään mitä sanotaan. häsäävät pyörivät. juoksevat eteen kun yritän tehä jotain.

kädet ei riitä,ei millään. ja stressikäyrä nousee, ja mä en jotenkin ole oppinut kestämään stressiä ni sit nousee ääni. sit hävettää sen jälkeen(ihan varmaan joku kuulee) ja muutenkin annan huonon esikuvan lapsille.

miten muuttaa omaa stressinsieto kykyä? laitan kyllä illalla mahd paljon valmiiksi mut tulos on silti aina tämä. enkä voi ku ihmetellä mistä ihmiset saa kärsivällisyyden useamman(vaikka 3-4 lapsenkin) ulos saantiin

mulla menee hermo jo yhden kanssa :D on vaan niin vaikeeta saada ne ulkovaatteet päälle. Jossain supernannyssa taisivat ratkaista ongelman taululla, johon oli merkattu kaikki aamutoimet. Aina kun lapsi oli hoitanut yhden homman sai siirtää magneettia pykälän eteenpäin. Ekan aamun jälkeen äiti oli ihan ihmeissään ulkona kun oli aikaa vielä ihailla perhosiakin bussille mentäessä, unelmatilanne! Kai siitä jonkun palkinnon sitten sai jos hoiti aamuhommat kunnialla, mutta en muista tarkkaan mitä.

samaa kokenut kun omani olivat hoidossa. Silloin lapsia oli kaksi jotka piti saada nopeasti ulos. Nyt kun olen pph, pitää saada neljä ulos ja useinmiten se sujuukin hyvin.. Meidän ratkaisu on ollut myös tuo ettei tv ole aamulla auki...Jotenkin se vaikuttaa niin paljon.. Myös se että herätän lapset vasta kun olen itse valmis. Sitten on aikaa ihan kädestä pitäen ohjata vessaan ja pukemaan ja pesulle. Lapsille ei jää "omaa aikaa" höseltää ympäriinsä..

Meillä sama homma, mut puetaan vaatteet kun katsotaan telkkaa... kolme on ja ysiin pitää olla jo tuolla kerhossa, mut onnistuu. Meillä enemmän tuottaa vaivaa karkaaminen tuolla matkalla autolle kun tää sisä osuus:)

Yhteistyössä