Miten ihmeessä yhdistää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aivan hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aivan hämmentynyt

Vieras
En sitten millään ymmärrä, että miten saan yhdistettyä vastasyntyneen ja 1,5-v taaperon hoitamisen. Molemmat esim. heräävät saman aikaan ja syövät samaan aikaan. Taapero haluaa minut mukaansa leikkeihinsä ja samaan aikaan vauva pari tuntia tissillä.

Mulla aikalailla sama tilanne+koiranpentu :)
Hommat rupes sujumaan kun lopetin stressaamisen.
Rintareppu hyvänä apuna ja meillä vajaa 2 vuotias jaksaa odottaa että vauvalta saan pahimman nälän pois. Vauva myös nukkuu paljon, joten kerkeää vanhemman kanssa myös touhuta. Siivoukset hoidan rintarepun avulla tai miehen jos on kotona.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Jep. Useasti olen saanut huomata että jostakin asiasta ihan turhan takia olen hiuksiani repinyt.
Ottaa vaan ihan iisisti niin homma sujuu smoothisti ;D
Esim ei ole vaaraksi jo vauva itkee 15 sekunttia sitterissä kun voitelet taaperolle leivän loppuun. Eikä se taapero kuole janoon jos odottaa maitoa sen aikaa että syötät vauvan loppuun Ja sen jälkeen se lattialle kaadettu maitokin voi 10 minuuttia odottaa jos teet jotain muuta hommaa ym ym. Pikkujutut pikkujuttuina.

Leikin taaperon kanssa ja imetin vauvaa samalla. Isompi yleensä haluaa että sen kanssa ollaan lähellä, ei välttämättä aktiivista leikkiä.
Ruokapöydässä voi hyvin imettää kanssa, toisella kädellä voi sit auttaa isompaa tai syödä ite. Tai sit se vanhempi syö vähä myöhemmin, ei se siihen kuole et ruoka onkin pöydässä vähä myöhemmin. Vaatii vähän harjottela että metys sujuu, mut onnistuu kyl.

Meillä on vauva, 1v 2kk ja 2v 3kk kaksoset. Lapsiluku on täynnä.... :D

Miten sujuu... rimaa hipoen, mutta yllättävänkin hyvin. Hallittua kaaostahan tämä on, mutta lyhytaikainen tilanne. Kun nuo "isot" sais pian pois vaipoilta kokonaan, niin ois kiva.

Yhteistyössä