Miten ihmeessä te pysytte hengissä, kun ette vauvojenne kanssa liiku minnekään?

Minulla on onnekseni ollut mies, joka on pitänyt pidennetyn isyysloman heti kotiuduttuamme. Ei ole tarvinnut laahata nyyttiä yhtään minnekään kotoa sen ensimmäsinä elinviikkoina.
Minä osaan käydä kaupassa yksin, samoin mies.

Lisäksi minä en ole sairastu eikä seinät kaadu päälle vaikka kamalassa kodissani "joudun" olemaan piinaavan pitkät ensimmäiset kuukaudet :o.
Minä nautin vauvasta, kodin rauhasta ja pikkuhiljaa tutustutaan vauvan kanssa yhteiselämään :). En tarvitse siihen Myllyjä ja Pyllyjä.

että täysin vastustuskyvytöntä vauvaa suojeltiin elämänsä ensimetreillä bakteereilta ja pöpöiltä. Eli julkisilla paikoilla (lue paljon ihmisiä) liikkumista vältettiin. Ei olisi pahitteeksi nykyaikanakaan.
Itse en ymmärrä, miksi sitä vastasyntynyttä vauvaa pitää raahata ruokakauppaan mukana JOS EI OLE IHAN PAKKO eli ei ole ketään, kuka vauvan kanssa jäisi kotiin. Miksi altistaa lasta suurelle määrälle viruksia tai bakteereja ihan tietoisesti? Se kun on aika ikävää, jos vauva saa hirmuisen räkätaudin....

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
että täysin vastustuskyvytöntä vauvaa suojeltiin elämänsä ensimetreillä bakteereilta ja pöpöiltä. Eli julkisilla paikoilla (lue paljon ihmisiä) liikkumista vältettiin. Ei olisi pahitteeksi nykyaikanakaan.
Itse en ymmärrä, miksi sitä vastasyntynyttä vauvaa pitää raahata ruokakauppaan mukana JOS EI OLE IHAN PAKKO eli ei ole ketään, kuka vauvan kanssa jäisi kotiin. Miksi altistaa lasta suurelle määrälle viruksia tai bakteereja ihan tietoisesti? Se kun on aika ikävää, jos vauva saa hirmuisen räkätaudin....

Pitäähän sitä nyt esitellä ylpeänä ympäri kylää ;). Viis vauvan terveydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jospa mies on se, joka hoitaa kauppareissut tai on lasten kanssa kotona sen aikaa, kun nainen käy kaupassa?
tiedätkö, että joidenkin miehillä on niin paljhon töitä, kuten esim. meillä. että ei ehdi kauppaan tai hoitamaan lapsia, sillo on pakko sen äidin tehdä nämä hommat

Epäilen miehesi töissäoloa 7-21.00 on kaupat auki että eiköhän se nyt jossain välissä ehdi olemaan sen verran kotona että kauppaan pääsee tai käy kaupassa.

no eipä ehdi kun painaa töitä aamu viidestä ilta 9 kesällä pitempäänkin. jos käy tunnin kotona välillä syömässä ja samalla levähtää, niin aika tyhmä akka, jos alkas vaatia miestä kauppaan tai lasta vahtimaan

Voi kun meidän lapsi on nyt mennyt pilalle. Mies oli isyyslomalla, mutta me mentiin ihan ruokakauppaan ja kolmiviikkoisen vauvan kanssa ihan ostoskeskukseenkin. Äidin perse kun oli niin levinnyt että housut oli ostettava, että edes kahdet mahtuis päälle. Ja kumma kun ei kukaan tullu vaunuihin räkimään, kuulemma on aika yleistä :laugh:
Mukavaa, että mieskin pääsi mukaan, ei olis yksin oikein onnistunut :) Me vastuuttomat vanhemmat. Tissitinkin vauvaa ihan julkisella paikalla. Ja tissikin ehkä vilahti :D
Kivittäkää vaan, mut terveinä ollaan kaikki oltu.

Mä olen ollut ihan olosuhteiden pakosta melkein koko kesän kotona,yritin imettää tätä vauvaa kunnolla viimeseen asti ja se vaati että se asui mun tissillä suunnilleen 24/7.
Nyt oon saanut pikkasen entistä elämää takaisin kun annan pullostakin maitoa =)

Suoraan sanottuna mä ootan että tää vauva kasvaa taaperoksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja sh:

Pienellä vauvalla on älyttömän hyvä vastustuskyky, jos siis äiti imettää.

Joidenkin on pakko, jotta pääsee kauppaan ja ehkäpä on isompiakin lapsia, joita täytyy jonnekin viedä. Kaikilla ei ole sitä miestä apuna.

kyllä mulla olis vannetta alkanut kiristä, jos kotona olisin linnottautunut kotiin vauvan kanssa. me paukittiin kotiutumista seuraavana päivänä kauppaan, vauvan ollessa 6 pv mentiin kyläilemään ja 2,5 viikkoisen vauvan kanssa 5-kymppisille.

tuttu taas lähti ekan kerran pitkälle autoreissulle vauvan ollessa 1,5kk ja kauppakeskukseen vauvan ollessa 2,5 kuinen.

tyyli vapaa.

Yhteistyössä