Miten ihmeessä saan 2- veen syömään normi puuroa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minä tyhmä TYHMÄ olen aina antanut hänelle kaupasta muksu puuroa. Ei niissä tetroissa vaan sitä jauho juttua. Mutta kallista lystiä. 3e paketti ja syö siintä muutaman päivän. Kokeilun olen kaikellaisia konsteja. Laitan kaurapuuron sekaan muksu puuroa ja sosetta, ei mene. Laitan sekaan mannapuuroa ja sosetta ei mene. Ja pelkästään ei mene mikään, muukuin muksu puuro. Huoh.. Ne normi puurot ovat hänestä ihmeellisen oloisia suussa. Alkaa kakomaan ja huutamaan suu auki, kun sellaista sinne lappaa. Miten niihin saisi jotain makua? Kun sauvosekottimella saisi hienoksi ne hiutaleet.. Mutta pelkkä sose ei anna tarpeeksi siihen makua. Onko peli jo menetetty?

Oletko kokeillut siitä aamun hyvä kaurahiutaleesta ja sillai etta hypistelet sen hiutalen ihan hienoksi ennen kuin laitat veteen keittymään? Ja kai laitat siihen hiukka suolaa, että maistuukin joltain?
Voi silmäkin on aika hyvä maun antaja.
Meillä kyllä lapset on aina syöneet puuroa hyvällä ruokahalulla.

Meillä menee hillolla tai mustikoilla :) Totuttelua vain, äkkiä tottuu siihen uuteen puuroon, kun jaksaa olla kärsivällinen. Terve lapsi syö kyllä.

Mieluummin antaisin 2-vuotiaalle puuroa kuin jogurttia tai muroja :/

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
... ja ei kyllä välttämättä kannata joka päivä tarjota, jos ei meinaa maistua. Silloin varmasti tökkii pahasti.

Kyllä muksun puuro maistuu vähän liiankin hyvin. Sitä syö miellään. Mutta nyt haluan vinkkejä, miten saan totutettua toisiin puuroihin...

Täällä muuten painitaan ihan saman asian kanssa. Meillä 1,5v. tottunut niin niihin hyviin puuroihin (muksu lähinnä), että tosi ongelmaa näihin tavallisten puurojen kanssa, joskus menee kun uittaa hedelmä -tai marjasosetta reippaasti joukkoon. Mut mäkin oon miettiny et eipä se puuro aina oo pakollista...

Meilläkään ei normi puurot tahdo upota. Nyt kuitenkin pari päivää sitten tein omena-kaurapuuroa, eli laitoin pohjaksi vettä+omenahyytelöä (mistä piti tulla hilloa mutta ei hyytynyt kunnolla, sainpahan käytettyä pois) ja sitten kaurahiutaleita, niin sehän kelpasi. :p Ajattelin kokeilla uudestaan, jos tekisi vaikka omenamehusta jatkossa.

Oletko kokeillut Elovena hetki-puuroja, jos niillä tottuisi rakenteeseen? Niitähän saa eri makuisina.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Ei puuro sitä nälkää kauaa pidä. Anna vaikka ruisleipää mieluummin.

Yks leipähän se vasta sen pitääkin, voi jestas näitä ohjeita

No yhdestä leivästä en tietääkseni puhunut. Antakoon vaikka kymmenen. Mulla ainakin sattuu täysjyvänen/-rukiinen leipä pitämään kauemmin nälkää kuin joku puuro. Kukin tietysti tavallaan.

Että voi jestas sentään vaan. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
... ja ei kyllä välttämättä kannata joka päivä tarjota, jos ei meinaa maistua. Silloin varmasti tökkii pahasti.

Kyllä muksun puuro maistuu vähän liiankin hyvin. Sitä syö miellään. Mutta nyt haluan vinkkejä, miten saan totutettua toisiin puuroihin...

Tarkoitin siis "tavallisen" puuron syömään opettelua...

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ei puuro sitä nälkää kauaa pidä. Anna vaikka ruisleipää mieluummin.

Yks leipähän se vasta sen pitääkin, voi jestas näitä ohjeita

No yhdestä leivästä en tietääkseni puhunut. Antakoon vaikka kymmenen. Mulla ainakin sattuu täysjyvänen/-rukiinen leipä pitämään kauemmin nälkää kuin joku puuro. Kukin tietysti tavallaan.

Että voi jestas sentään vaan. :headwall:

Samaa mieltä Taan kanssa. Ei ne hiutalepuurot nälkää pidä!

Jos meinaa puurolla selvitä on sen oltava kunnollista ryyneistä tehtyä puuroa. Ja sitähän ei lapsi syö jos ei hiutalepuurokaan kelpaa.

tee muksu puuron ja taviksen miksaus:D ensin paljon muksu puuroa ja vähän kaurapuuroa ja sitten vähän enemmän kaurapuuroa ja vähemmän muksua..totutat, sillai huijaamalla:D

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Oletko kokeillut Elovena hetki-puuroja, jos niillä tottuisi rakenteeseen? Niitähän saa eri makuisina.

Niitä ei kannata antaa lapsille (tai syödä itsekään), koska niissä on rikkidioksidia. Kaikki rikki/sulfidi-yhdisteet on epäterveellisiä.

Hassua muuten, kun nyt täällä sanotaan, että puuro ei ole mitenkään välttämätöntä, ja että muutakin voi antaa aamu- ja iltapalaksi... vaan kun mä kirjoittelin viime talvena, että oon ruvennut miettimään, pitäiskö pojalle (3v.) antaa joskus jotakin muutakin aamu- tai iltapalaa kuin puuroa, ihan vaihtelun vuoksi vaikka se niitä reippaasti syökin, niin mut tyrmättiin täysin. Hyvä ettei lastensuojeluun ollut joku ottamassa yhteyttä, kun olin kelvoton äiti ja lapseni hunningolla kun ei (ehkä mahdollisesti) ollut saamassa päivittäin kahta puuroa.

:kieh: :kieh: :kieh:

Yhteistyössä