Miten ihmeessä mä saan ton vauvan nukkumaan yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Ikää 6,5 kk ja tuntuu et mitä vanhemmaks tuntuu ni sitä huonommin nukkuu. Vaikka huono nukkuja ollu koko ikänsä. Yöllä heräilee vähän väliä. Ei sillä mikään hätä välttämättä oo, mut kunhan herää jostain syystä. Syy siis tuntematon. Mä en jaksa näitä valvomisia kohta enää. Viime yönä nukuin ehkä 7 tuntia kolmessa pätkässä...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S :
7 tuntia unta kahdella heräämisellä ei oo mun mielestä valvomista.

Ok, ei ehkä sun mielestä oo valvomista mut huonot yöunet joka tapauksessa, ainakin mulle. Haluisin ton vauvan kuitenkin nukkumaan yöllä kun nälkäkään sillä ei oo et ei herää sen takia...

Meillä nukkunut 4kk alkaen 12 tuntia heräämättä nyt vähän yli 5kk annan illalla vellin se pitää nälän ja syötän päivällä 5krt myös puuroa kannattaa illalla antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sä yleensä teet kun hän herää yöllä?

Annan tutin suuhun ja silittelen päätä. Jos ei auta, ni syötän. Yleensä toi tutti ja silittely auttaa ennemmin tai myöhemmin.

Onko sun vauva oppinu just konttaamaan, seisomaan tai jotain muuta uutta? meillä tyttö alko nousee 6kk ikäsenä ja sen takia oli tosi levottomia öitä mutta nyt 11kk ja nukkuu taas tosi hyvin yöt.

Ok, ei ehkä sun mielestä oo valvomista mut huonot yöunet joka tapauksessa, ainakin mulle. Haluisin ton vauvan kuitenkin nukkumaan yöllä kun nälkäkään sillä ei oo et ei herää sen takia...

No ei kehuttava yöuni, mutta mä olisin tyytyväinen jos saisin nukkua noin paljon..

Tassuttelua kannatan. Esikoinen oli huono nukkuja, ja yöt rauhoittuivat vasta 11 kk ikäisenä, kun lopetin imettämisen myös päivisin.

Mun mielestä sun vauva on vielä aika pieni, eli älä odota liikoja.

mä en tiedä sun vauvasta tai osaa antaa yhtään parempia neuvoja kuin mitä jo toeutat mut mun "vauva" 2½v on herättänyt mut joko elämänsä ajan kerran pari yössä.. viimeisin syy on peiton pois potkiminen ja siihen liittyvä vilu.
suurinpiirtein tuossa iässä jotenkin helpotti kun päätin vaan olla antamatta tissimaitoa öisin.. ne lyhyemmät pätkät venyivät ajan kanssa pidemmiksi..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä nukkunut 4kk alkaen 12 tuntia heräämättä nyt vähän yli 5kk annan illalla vellin se pitää nälän ja syötän päivällä 5krt myös puuroa kannattaa illalla antaa.

Puuroa on annettu illalla. Ei mitään vaikutusta.

en mä ainakaan huomannut mitään vaikutusta siihen kuinka paljoa sitä ruokaa meni missäkin vaiheessa vuorokautta..

Mitä sä yleensä teet kun hän herää yöllä?

Annan tutin suuhun ja silittelen päätä. Jos ei auta, ni syötän. Yleensä toi tutti ja silittely auttaa ennemmin tai myöhemmin.

Onko sun vauva oppinu just konttaamaan, seisomaan tai jotain muuta uutta? meillä tyttö alko nousee 6kk ikäsenä ja sen takia oli tosi levottomia öitä mutta nyt 11kk ja nukkuu taas tosi hyvin yöt.

ei oo oppinu mitään uutta. Ryömiminen on uusin juttu, mut senkin oppi jo kuukausi sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:

No ei kehuttava yöuni, mutta mä olisin tyytyväinen jos saisin nukkua noin paljon..

Tassuttelua kannatan. Esikoinen oli huono nukkuja, ja yöt rauhoittuivat vasta 11 kk ikäisenä, kun lopetin imettämisen myös päivisin.

Mitä on tassuttelu? En odota liikoja, mut entä jos noi heräämiset ja pitkin yötä rauhottelut vaikuttaa mun omaan jaksamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

en mä ainakaan huomannut mitään vaikutusta siihen kuinka paljoa sitä ruokaa meni missäkin vaiheessa vuorokautta..

Ruuan määrä ei vaikuttanut meilläkään.

Tutin pois jättäminen voisi auttaa.

nukkuuko omassa huoneessa? Mä siirsin pyörijän 6kk ikäisenä omaan huoneeseen (avaan varjon), on siitä lähtien nukkunut 10-11h heräämättä. Eli äiti ja isi oli niitä häiriötekijöitä....

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mä en saanut mitenkään. Kaikkien vauvat ei vaan oo niin helppoja ja hyväunisia :/

Niinpä. Esikoinen nyt 5v opetti meidän liian hyvälle. Alkoi saamaan iltapuuron 6 kk ikäsenä ja siihen loppu kun seinään yöheräämiset. Tää toinen on alusta asti ollu ihan toista maata....

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

Ruuan määrä ei vaikuttanut meilläkään.

Tutin pois jättäminen voisi auttaa.

Meillä just yleensäkin oppinu syömään tuttia...

Alkuperäinen kirjoittaja entä:
nukkuuko omassa huoneessa? Mä siirsin pyörijän 6kk ikäisenä omaan huoneeseen (avaan varjon), on siitä lähtien nukkunut 10-11h heräämättä. Eli äiti ja isi oli niitä häiriötekijöitä....

Nukkuu meidän kanssa. Ja mun mielestä ton ikänen kuuluu vielä pitkään meidän kanssa. Mut jos ei mikään muu auta, ni täytyy kokeilla siirtää pois meidän kans samasta huoneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mä en saanut mitenkään. Kaikkien vauvat ei vaan oo niin helppoja ja hyväunisia :/

Niinpä. Esikoinen nyt 5v opetti meidän liian hyvälle. Alkoi saamaan iltapuuron 6 kk ikäsenä ja siihen loppu kun seinään yöheräämiset. Tää toinen on alusta asti ollu ihan toista maata....

Joo meillä kanssa toi kuopus oli aivan mahdoton. Valvoi kirjaimellisesti ekat kuukaudet kaikki yöt. Vasta kun lopetin imetyksen tossa 9kk iässä niin yöt alkoi rauhoittua, pikkuhiljaa. Olis varmaan pitänyt käyttää sitä lääkärissä, ties mikä allergia vaivasi?

Alkuperäinen kirjoittaja entä:

Toi oma huone on kans meillä toiminu aina.

Mitä on tassuttelu? En odota liikoja, mut entä jos noi heräämiset ja pitkin yötä rauhottelut vaikuttaa mun omaan jaksamiseen?

Tottakai ne vaikuttaa. Jatkuva väsy onkin varmasti äitinä olemisen paskin puoli. Netistä löytyy hyvät ohjeet tassutteluun. En nyt muista, mitä sivuja itse hyödynsin aikanaan. Meillä ei ole vielä ajankohtaista tän kakkosen kanssa.

Yhteistyössä