Miten hyvin lapsenne tulevat serkkujen kanssa toimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Miten sujuu leikit ja onko suurinpiirtein saman ikäisiä vai eri-ikäisiä? Meillä serkkuja 2v tytöllä ikävälillä 0-16 ja osan kanssa leikki luistaa, osan kanssa ei. 3-5v tytöt sulkevat leikkien ulkopuolelle "koska tuo sotkee" ja 3v saattaa käydä tönimässä ja juosta tahallaan päin jne. Saa siis koko ajan vahtia. Pienempien kanssa tuo leikkisi mielellään, mutta on itse välillä liian kovaääninen ja raju, että pienemmät pelästyvät. Parhaiten leikit sujuvat 3-8v poikien kanssa, jotka jaksavat yllättävän hyvin leikittää ja tyttö ihailee heitä kovin. Nuo isoimmat eivät sitten oikein jaksa kiinnostua.

Yllättävän hyvin ikäerosta huolimatta (melko paljon vanhempia), 2½v kanssa ei vielä kovin hyvin suju yhteisleikki, mutta rinnakkain leikkivät kyllä. Omat lapset 6v ja 3½v.

meijän 4v pojalla on serkkuja ikähaitarilla 4-12v ja kaikkien kanssa leikit sujuu. 8v poika (ainut lapsi) on ainut, jota ei aina jaksaisi kiinnostaa, kun meijän pieni on NIIIIIN innoissaan, mutta "sietää" sen aikaa mitä kyläillään :D

Meillä suurin serkkujen välinen ikäero on tällä hetkellä 6 vuotta. Parhaiten leikkivät ja yhdessä toimeentulevat puolen vuoden erolla syntyneet serkkutytöt. Kahden vuoden ikäero serkkupojan ja serkkutytön kanssa välilä toimii ja välillä ei. Nuorin serkuksista, jolla on omaan sisarukseensa ikäeroa 3 vuotta ja seuraavaan serkkuunsa 4 vuotta tuntuu nyt 3-vuotiaana jäävän aina porukan ulkopuolelle. Saa nähdä kuinka tilanne muuttuu, kun kaikille tulee ikää lisää.

Lapsella 6 serkkua. Isän veljen kautta kolme, joiden kanssa tulee loistavasti toimeen. Mun veljen lapsi on vauva joten siinä ei sen ihmeempiä. Mutta mun siskon lapsen kanssa on ongelmia. Mun lapsi on 3v tasan ja siskon lapsi puoli vee vanhempi. Tönii, kiusaa, lyökin jos paikan saa... Ei sopua kuin hetken ja sitten tulee riitaa ja se lähtee siitä, että serkku haluaa omia kaiken. Ja vaikka saisikin lelut, niin silti käy käsiksi.

Pahinta on se, että sisko ja mummu vaan hyssyttelee...

Yhteistyössä