Miten hyväksyä itsensä?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Eli olen se 36v pienen pojan äiti jolla ei ammattia.Miten pystyn hyväksymään itseni niin ettei asia paina yötä päivää?niin etten valita koko ajan miehelleni ettei ero tulisi?
 
äiti
Kerrroinkin jo edellisessä ketjuss että mulla henkisiä ja fyysisiä rajoitteita joten koulutus ei mahdollinen.Tähän asti mieheni elättänyt minut mutta kai pitäs alkaa eläkettä hakemaan jos ero tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kerrroinkin jo edellisessä ketjuss että mulla henkisiä ja fyysisiä rajoitteita joten koulutus ei mahdollinen.Tähän asti mieheni elättänyt minut mutta kai pitäs alkaa eläkettä hakemaan jos ero tulee.
Miehesi kuitenkin hyväksyy sinut sellaisena kuin olet (pois lukien se valittaminen, josta mainitsit ) ? Joten jos eroasit, mikä muuttuisi tämän itsensä hyväksymisen kanssa?
 
äiti
Niin kai hyväksyy mitä nyt toisinaan haukkuu tyhmäksi ja suree sitä kun poika aikoinaan täyttää 3v ja kotihoidontuki päättyy että mistä saan rahaa kun työmarkkinatukea en miehen tulojen takia saa.
 
äiti
Siksi ero kun mies ei halua jatkuvasti kuulla kun minusta ei ole mihinkään valitusta yms.No mulla eri näköisiä fobioita,masennusta sit sydän vikaa,reumaa,selkäjuttuja yms.Ei löydy alaa jossa pärjäisin.
 
ap
Saan apua masennukseen käyn kerran viikossa psykologilla käynyt vuosia ei siitä apua ole.Tiedän että pääsisin eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä mutta en halua koska minusta se on noloa sekä minulle että lapsellemme ja miehelleni.
 
ap
Niin mieheni häpeäisi jos jäisin eläkkeelle olemme tästä puhuneet ja suuttuu asiasta ja uhkaa erolla.Hänellä akateeminen ammatti ja kaikkien saman alan työkaverien vaimot akateemisia joten olisi iso häpeä.
 
Mitä jos yrittäisit saada itsetuntoa jollain muulla tavalla kuntoon, esim. järjestötoiminnan kautta? Tai jonkin harrastuksen avulla? On tärkeää olla jokin asia elämässä jossa kokee olevansa hyvä.

Koet selvästi alemmuudentunnetta miehesi rinnalla.

En kyllä ymmärrä miten eläkkeelle jääminen olisi suurempi häpeä kuin työttömänä vuodesta toiseen. Jos et halua kertoa eläkkeesi kaikkia syitä miehesi ystäville niin miksi kertoisit, voithan sanoa että jouduit jäämään pakosta eläkkeelle reuma- ja sydänsairauksien takia. Ei se ole häpeän aihe!

Ei sun tartte sun mielenterveysongelmista avautua tuttavapiirissä.

Ja voihan olla että elämänlaatusi kohenee kun saat eläkepaperit eikä tartte enää asiaa miettiä. Voit suunnata mielenkiintoa itsestäsi ja ongelmiesi murehtimisesta ulkomaailmaan, hankkia harrastuksia ja kaikkea muuta kivaa tekemistä?
 

Yhteistyössä