O
Omituinen ongelma
Vieras
Tämä on nyt ehkä joidenkin mielestä ihan olematon ongelma, mutta häiritsee minua.. Olen siis jo aikuinen, mutta kun käyn vanhempieni luona kylässä, niin minua ärsyttää esim. sellaiset asiat että syödään suu auki/maiskutetaan, puhutaan vaikka suu olisi miten täynnä ruokaa, ja kun toisella vanhemmistani jatkuva allerginen nuha ja nenä vuotaa niin sitä ei niistetä vaan saa kuunnella jatkuvaa niiskutusta. Voi olla niinkin että soittavat minulle ja syövät samalla, siinä sitten kuuntele puhelimessakin maiskutusta taustaäänenä.. Nämä on siis tällaisia asioita jotka vain minua ärsyttää. Sitten on myös sellaisia että julkisilla paikoilla saa hävetä, esim. jos puhutaan tosi kovaan ääneen ja ei niin "nätisti". Esimerkkinä kun oltiin uimahallissa, altaassa ei ollut paljon tilaa kun siellä oli niin paljon lapsia, tuli sitten kovaan ääneen kommenttia tyyliin "ei tuonne sovi kun on noita penskoja täynnä koko allas". Ei nämä lapset sitä kuulleet mutta lähellä oli kyllä muuten muita ihmisiä jotka kuuli. Tai sitten se että puhutaan esim. kaupassa tosi kovaan ääneen puhelimeen niin että koko kauppa raikuu ja ihmiset katsoo. Miten siis huomauttaa omille vanhemmilleen tuollaisista asioista mahdollisimman ei-loukkaavasti??