Miten hoitaa irtisanoutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa

Vieras
Olen sanomassa voimassaolevan työsuhteen irti. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla, joka loppuu heinäkuussa. Olen saanut toisen työpaikan ja nyt vanha pitäisi sanoa irti. Laitanko vaan kirjallisen irtisanomisen vai menenkö käymään? Tiedän, että työnantajalle olisi parasta tietää asiasta mahd. pian mutta pääsen käymään töissä aikaisintaan viikon päästä. Laitanko meiliä, soitanko vai odotanko että pääsen käymään? Mikä olisi korrektia?

Itse olen aina lähtenyt niin hyvässä hengessä, että varmaankin olisin mennyt käymään.
Toisaalta hoitovapaa muuttaa tilannetta muutenkin, niin kyllähän tuossa tilanteessa postits irtisanoutuminen
on ihan korrrektia.

Lähetä kuitenkin irtisanoutumisilmoituksesi kirjattuna; Kun et ole paikalla näkemässä reaktiota,
niin on varmasti parempi ettei tarvitse jälkikäteen arpoa olisiko ollut sitten kuitenkin parempi mennä
itse paikanpäälle, niin olisi ollut todistajia paikalla...

Postimaksu on vähän kalliimpi noin, mutta suurinpiirtein vitosella pitäisi silti selvitä.
Halpa hinta selvitä murehtimisesta.

Parashan se olisi mennä käymään, voisi samalla vaihtaa kuulumisia muidenkin kanssa ja näkisi itse pomon reaktion (ei tartte turhaan arvailla). Olisin mielelläni ollut ko. paikassa pidempäänkin, työ ei vaan sovi perheelliselle (työajat jne.) yhtä hyvin kuin tämä uusi työ. Mutta pääsen käymään tosiaan vasta ensi viikolla ja haluaisin nyt tulevalla viikolla jo hoitaa homman alta pois. Huokaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Perheenisä Espoosta:
Itse olen aina lähtenyt niin hyvässä hengessä, että varmaankin olisin mennyt käymään.
Toisaalta hoitovapaa muuttaa tilannetta muutenkin, niin kyllähän tuossa tilanteessa postits irtisanoutuminen
on ihan korrrektia.

Lähetä kuitenkin irtisanoutumisilmoituksesi kirjattuna; Kun et ole paikalla näkemässä reaktiota,
niin on varmasti parempi ettei tarvitse jälkikäteen arpoa olisiko ollut sitten kuitenkin parempi mennä
itse paikanpäälle, niin olisi ollut todistajia paikalla...

Postimaksu on vähän kalliimpi noin, mutta suurinpiirtein vitosella pitäisi silti selvitä.
Halpa hinta selvitä murehtimisesta.

Sähköposti riittä ihan alkajaisiks. Siihen saa myös suht heti vastauksen.

Itse menisin kyllä käymään, vaikka vasta silloin parin viikon päästä. Ei se paljoa tilannetta muuta.

Ei sen aina tarvii olla kirjallisena, riippunee työnanajasta. Mä ainakin ilmoitin että irtisanoudun tästä päivästä lukien ja varmistin vielä tarvitaanko kirjallinen versio. Ei tarvittu.

Minä irtisanouduin virkavapaalla ollessani. Soitin ensin lähiesimiehelle ja kerroin että olen saanut uuden toimen ja en enää palaa vanhaan työpaikkaani. Sitten laitoin kirjallisen irtisanoutumisilmoituksen "pääpomolle". Varmistin vielä sähköpostilla että päivämäärä oli oikein eli "pääsin lähtemään" edellisestä työpaikasta niinkuin itse olin asian ajatellut.

Mulla oli äsken sama tilanne, soitin ensin pomolle ja kerroin asian, hän käski tulla täyttämään kirjallinen kaavake. Menin tekeen sen muutaman päivän kuluttua, mutta kuitenkin niin, et sain seuraavana päivänä allekirjoittaa uuden työsopimuksen