Miten hoidatte ruokaostokset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7thHeaven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7thHeaven

Vieras
Yksin, lasten kanssa, koko perheen voimin? Kerran viikossa, kerran päivässä, miten?

Oon huomannut, että käyn nykyään joka ilta kaupassa yksin, ehkä siitä on tullut mulle sellainen pieni päivittäinen "oma hetki" :D Tuntuu myös siltä, että rahaa menee vähemmän ku käy ostamassa vaan sen mitä aikoo seuraavana päivänä käyttää. Ennen kun kävi kerran viikossa tekemässä megaostokset niin tuli ostettua liikaa ruokaa, ja sitä menikin useammin roskiin.

Mites te?

Mä käyn yleensä pari kertaa viikossa töiden jälkeen tekemässä ruokaostokset. Sitten joskus tyyliin kerran kuussa käydään koko perhe lauantaina ruokakaupassa ja kaupoilla, ehkä syömässä ravintolassa jne.

Pari kertaa viikossa käydään. Joko minä yksin, tai mies yksin tai koko perhe. Yleensä ei mene ruokaa hukkaan, minua inhottaa heitä sitä roskiin joten olen opetellut ostamaan sen mitä tarvitsee ja käyttämään pakastinta hyväksi.

Tänään kävin yksin kaikessa rauhassa. :) Yleensä käydään 1-2 krt viikossa. Useimmiten koko perheen voimin, joskus minä yksin tai mies yksin - ja joskus mies esikoisen kanssa. :D

Teen kauppalistan, ostan koko viikon ruoat kerralla. Toisella kerralla käydään yleensä hakemassa täydennystä, maitoa leipää ym. pientä.

Yleensä käydään maanantaina kun mies pääsee töistä. :)

Pari kertaa viikossa, yleensä yksin. Joskus otan yhden lapsen mukaan. Olen ehkä kerran tai kahdesti käynyt kaupassa lasten kanssa ilman miestä...koska helpommallakin pääsee, en valitse sitä vaihtoehtoa :D

Välillä mie, välillä mies ja useemmin yhessä käydään kaupassa.
Riippuu viikosta ja ostoksista miten useesti käydään, joinakin viikkoina 3 kertaa, joskus
taas lähes joka päivä jotakin.

Ruokaa menee roskiin hyvin harvoin, syödään tähteet tai laitetaan pakkaseen.

Suunnilleen joka toinen päivä käyn kaupassa tai sitten mies käy ja välillä käydään molemmat, kun käydään työmatkalla ennen kotiintuloa. Kesällä käyn pyörällä ja otan yhden tai molemmat lapset välillä mukaan, mutta en aina, riippuu tilanteesta. Talvella tulee harvemmin käytyä lasten kanssa kaupassa, kun pitää kävellä ja on pimeää ja kylmää yms. Koko perheen voimin käydään enää nykyään kaupassa todella harvoin, mieluummin lähden yksin, jotta saan vähän aikaa omaa aikaa ja ulkoilla samalla rauhassa ja nauttia mukavasta ilmasta jne...

Kerran viikossa isommat ostokset ja täydennysostoksia varmaan myös kerran viikossa. Lähinnä siis maitoa ja vihanneksia. Isoilla ostoksilla käyn nykyään aina yksin, täydennysostoksille voin ottaa lapsetkin mukaan. Mun kauhu on sellanen koko perhe lauantaina aamupäivällä kauppaan -retki. Vältän muutenkin ruokakauppaan menoa perjantaina iltapäivällä tai lauantaina aamupäivällä.

teen ostoslistan ja mies käy sunnuntaina kaupassa, ostaa viikon eväät ja viikolla hakee sitten töistä tullessaan sen mukaan mitä tekstiviestillä pyydän tuomaan. pari kertaa viikossa käy kaupassa.

Joka päiivä käydään. Ennen lasten tarhasta hakua. Paljon fiksumpaa tehdä niin, kuin että kuljettaa kitiseviä, hoidosta väsyneitä, huutavia kersoja pitkin kauppahyllyjä ja että joutuisi kuuntelemaan sitä jatkuvaa "mä haluun ton"-ininää. :kieh:

No mä käyn meillä yleensä ruokaostoksilla. Lapset on joskus mukana, joskus eivät. Yhteen väliin kuopus oli vähän haastava tapaus kauppakaverina, mut nykyään lastenkin kanssa on ihan ookoo käydä. ;)

Viimeksi muokattu:
Melkein joka päivä käyn lasten kanssa. Mies käy töihin mennessä tai töistä tullessa joskus. Joskus viikonloppuisin käydään miehen kanssa kahdestaan kaupungissa tekemässä megaostokset. Samalla syömässä ja muuten vain kierrellään kauppoja.

Kerran viikossa ja koko perheen voimin. Mies tuo sitten tarvittavia, jos esim maito tai vihannekset/hedelmät loppuu kesken.
Meillä säästyy tällä systeemillä rahaa. Ja käydään Lidlissä.

Kerran viikossa kunnolla ja sitten toisen pikapyörähdyksen. Meillä on aina ns. varastot täynnä, paitsi maidon & tuorevihannesten takia käyn tuon toisen reissun. Merkkaan aina ostoslistaan sitä mukaa asiat, kun huomaan niiden olevan lähellä loppua tai jos suunnittelen jotain erityistä ruokaa.

Mä muuten pakastan usein sen viimeisen annoksen kattilan pohjalta, niin aina on muutaman minuutin mikrotuksella hyvää ruokaa kiireisellekin.

Tosi vähän tulee kompostiin muuta kuin kahviporoja ja kuoria. En edes muista, milloin olisin ruokaa heittänyt pois.

Meillä vaihtelee. joskus käydään vain pari kertaa viikossa, joskus päivittäin, joskus kaks kertaa päivässä. joskus käyn minä, joskus mies ja joskus koko perhe. Ei oo mitään tiettyä tapaa, se riippuu niin monesta tekijästä.

Mäkin oon huomannu että rahaa menee paljon vähemmän jos käy joka päivä kaupassa. Jos yrittää ostaa viikon tarpeet kerralla, tulee ostaneeksi ihan hirveesti ruokaa "varmuuden vuoksi" ja kyllähän ne syötyä tulee, mutta ilmankin pärjäis. Nyt ruokalaskut on minimaalise kun käyn parin päivän välein vauvan kanssa kaupassa.

Yhteistyössä