Miten hoidat työsi,jos joudut hoitaan lasten asioita arkisin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nyt iski meille ongelma,miten saada asiat hoidettua.
Meillä kolme lasta ja nuorimmainen on nyt neljä.
Nyt hänellä on laitettu lähete puheterapeutille ja näöntarkastuksessa huomattiin ettei näe kunnolla toisella silmällä eli silmälääkäriin joudutaan seuraavaksi. Sen lisäksi on kaikki hammaslääkärit,neuvolat yms. normi jutut. Miten ihmeessä käyn vielä töissä kun kaikki nuo pitää arkisin hoitaa 8-16 välisenä aikana?

Keittiönoita
Työpaikasta riippuen olen hoitanut lasten asioita
- ottamalla palkattoman vapaapäivän
- käyttänyt vuosilomapäivän
- vaihtanut työvuoroa
- käyttänyt saldovapaita
- pitänyt pidemmän lounastauon ja tehnyt pidempään illalla töitä
- tullut myöhempään töihin ja ollut pidempään töissä
- tullut aikaisemmin töihin ja lähtenyt aikaisemmin töistä

mä aikoinaan erosin työstäni kun en pärjännyt enää.tosin mun kuopus on ollut vakavasti kipeä koko elinaikansa ja kaikenmaailman menoja erikoislääkäreihin oli miltei päivittäin....mutta en suosittele sulle samaa,ja kyllä pitäs mun mielestä työnantajankin ymmärtää että välillä käyttää lasta jossain ja tulee sit takas töihin.vaikka sitten korvaa takasin työpaikalle menetetyn ajan :)

aloittaja
Hei,tuota palkatonta vapaa päivän mahdollisuutta en edes ajatellut, eli saanhan sen tosiaan jos tarvin. Meillä vaan hankaloittaa asioita se että en asu sammassa kunnassa missä käyn töissä,eli tuo välimatka työpaikan ja kodin välillä on jo sellainen että jos aika olis klo 12,joudun lähtemän tuntia ennen ,että ehdin hakemaan lapsen tarhasta ja viemään sen sinne minne nyt mennäänkin. Ja siitä taas tarhaan ja takas töihin niin on jo vähintään kolme tuntia mennyt. ja työaika loppuukin jo melkein siinä kun pääsen takas. eli työaikani on 7-15

Yhteistyössä