Miten hitossa saan ukon muuttamaan pois tästä asunnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse olen tehnyt asuntoon vuosia sitten vuokrasopimuksen, mies muuttanut myöhemmin. Nyt ero tulossa. Ukko ollut viikon pois kotoa ja sillä on mun avain. Kuukausia ollut jo vaikeaa ja olen pyytänyt sitä muuttaa mut ei lähde. Itse en tahdo muuttaa tästä lasten takia. Heidän ystävyysuhteet tällä alueella ja koulu lähellä. Jos alueen asunnot ois halvempia ostaisin oman...

Niin et voi kyllä itse vaan heittää pihalle. Itse olen ollut samassa tilanteessa kauan, tosin me samaan aikaan muutettu tähän. Ainakin vissiin oikeudesta tms voi hakea häätöä sille toiselle. Meille onneksi asunto muuttunut epäsopivaksi ja nyt on aika mun ja lasten muuttaa, mutta siis mitään en oo voinut tehdä kun joku oikeus prosessi on tuntunut hieman liian raskaalta!

ihan kuukausia on ollut vaikeaa, ja heti ollaan eroamassa!! hyvänen aika sentään mä tunnen pareja jotka on ollut 30v yhdessä ja heillä on joskus ollut vaikeaa pari vuotta! mutta sekin on 30v ajanjaksolla vähän aikaa. niin ja ovat onnelisesti yhdessä!

ei ihme että turhia avioeroja on älytön määrä kun ihmiset on tollasia!

Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI

varatkaa aika ja selvittäkää sotkunne!

Silloin on aika kääntää katse Paratiisin suuntaan. Missä on loukannut toista, siinä rehellinen pyrkimys parempaan ja anteeksi pyytäminen rakentavat kadotettua yhteyttä. Mitä väliä, kumman oli syy ja mikä vei erilleen. Nyt on tärkeää vain se, mikä voi tuoda takaisin yhteen.

Me kaksi
Sinä olet se oikea! sanoo rakastunut. Se ainoa oikea! Se jota olen etsinyt!

Miten häkellyttävästi toinen sopiikin jokaisen odotukseni kulmaan niin täsmälleen. En väsy kuuntelemasta hänen elämäntarinaansa, ja mikä parasta, löydän myös itsestäni uutta. Miten kauniiksi ja hyväksi rakkaani minut tekee! Hänen ihaileva katseensa saa minut antamaan parempaa kuin minussa onkaan.

Ja miten hämmentävä on se päivä, joka väistämättä tulee: Rakastettuni tuntuukin ihan muulta kuin luulin, kokonaan toiselta ihmiseltä. Myös minusta nousevat esiin vanhat vaivat, joista olen rakastumisen onnessa saanut hetkeksi lomaa.

Tästä alkaa rakastaminen. Se on toiseen ihmiseen tutustumisen korkeakoulu, jossa vaikeimmin saavutettavia ovat itsetuntemuksen arvosanat. Odotusten ja tarpeiden yhteensovittamisessa paras työkalu on avoin mieli. Kun siitä, mikä liikkuu mielessä, puhutaan puolin ja toisin, väärinymmärrykset eivät jää tukahdutettuina kytemään.

Ei ole yhtä ainoaa oikeaa. Minulle se oikea on se, jota olen päättänyt rakastaa.

Jos mies ei ole vuokrasopimuksessa, mies lähtee tiedän tapauksessa. Itse otin asianajajan joka kahdessa viikossa hoiti häädön ex-aviomiehelleni joka oli väkivaltainen. Siihen riitti ainoastaan se, että lapselle parempi että voi jäädä omaan kotiin.

Hellanduudeli: Sinä et tiedä jtun taustoja näiden kuukausien taustalla. Ja en ala niitä täällä selvittämään. Jos olisit itse samassa tilanteessa, saman kokeneena niin lähtisit itsekin.

[QUOTE="vieras";28098378]Hellanduudeli: Sinä et tiedä jtun taustoja näiden kuukausien taustalla. Ja en ala niitä täällä selvittämään. Jos olisit itse samassa tilanteessa, saman kokeneena niin lähtisit itsekin.[/QUOTE]

no mä lähtisin vaan jos mies olis alkoholisti joka ei hae apua ja pieksee mua päivittäin.

kevyemmät asiat selvitettäis vaikka pari/psykoterapiassa,jos ei muuten onnistuis. enkä usko että se on tällästä teillä ollut. nykypäivänä on niin kamalat vastoinkäymiset jos akka/tai ukko valittaa näennäisesti turhasta pari kk niin johan on lusikat menossa jakoon!

No ei sillä väliä lukeeko mies vuokrasopimuksessa tai ei. Jos lapsia kuvioissa, mies lähtee. Meillä oli yhteinen omakotitalo, oltiin naimisissa jne ja mies joutui lähtemään kun otin asianajajan. Hintaa en muista häädön osuudesta, koska hoiti myös koko avioeron, osituksen jne jne. Jonkun satasen luulisin.

no mä lähtisin vaan jos mies olis alkoholisti joka ei hae apua ja pieksee mua päivittäin.

kevyemmät asiat selvitettäis vaikka pari/psykoterapiassa,jos ei muuten onnistuis. enkä usko että se on tällästä teillä ollut. nykypäivänä on niin kamalat vastoinkäymiset jos akka/tai ukko valittaa näennäisesti turhasta pari kk niin johan on lusikat menossa jakoon!

eikö riitä pari kertaa viikossa.

Ei ole kyse alkolistista eikä turhista narinoista, mutta niin painavista asioista että haluan lapsilleni turvallisemman elämän.