ihan kuukausia on ollut vaikeaa, ja heti ollaan eroamassa!! hyvänen aika sentään mä tunnen pareja jotka on ollut 30v yhdessä ja heillä on joskus ollut vaikeaa pari vuotta! mutta sekin on 30v ajanjaksolla vähän aikaa. niin ja ovat onnelisesti yhdessä!
ei ihme että turhia avioeroja on älytön määrä kun ihmiset on tollasia!
Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI
varatkaa aika ja selvittäkää sotkunne!
Silloin on aika kääntää katse Paratiisin suuntaan. Missä on loukannut toista, siinä rehellinen pyrkimys parempaan ja anteeksi pyytäminen rakentavat kadotettua yhteyttä. Mitä väliä, kumman oli syy ja mikä vei erilleen. Nyt on tärkeää vain se, mikä voi tuoda takaisin yhteen.
Me kaksi
Sinä olet se oikea! sanoo rakastunut. Se ainoa oikea! Se jota olen etsinyt!
Miten häkellyttävästi toinen sopiikin jokaisen odotukseni kulmaan niin täsmälleen. En väsy kuuntelemasta hänen elämäntarinaansa, ja mikä parasta, löydän myös itsestäni uutta. Miten kauniiksi ja hyväksi rakkaani minut tekee! Hänen ihaileva katseensa saa minut antamaan parempaa kuin minussa onkaan.
Ja miten hämmentävä on se päivä, joka väistämättä tulee: Rakastettuni tuntuukin ihan muulta kuin luulin, kokonaan toiselta ihmiseltä. Myös minusta nousevat esiin vanhat vaivat, joista olen rakastumisen onnessa saanut hetkeksi lomaa.
Tästä alkaa rakastaminen. Se on toiseen ihmiseen tutustumisen korkeakoulu, jossa vaikeimmin saavutettavia ovat itsetuntemuksen arvosanat. Odotusten ja tarpeiden yhteensovittamisessa paras työkalu on avoin mieli. Kun siitä, mikä liikkuu mielessä, puhutaan puolin ja toisin, väärinymmärrykset eivät jää tukahdutettuina kytemään.
Ei ole yhtä ainoaa oikeaa. Minulle se oikea on se, jota olen päättänyt rakastaa.