Miten hitossa saa liikunta ja ruoka asiat kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lötköpötkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lötköpötkö

Vieras
en ole mikään läski. pituus 159 ja paino seilaa siinä 59-61 välillä. Muutaman kilon haluaisin tiputtaa ja kiinteytyä. ongelma on vaan se että muutettuani maalle ei tuu juurikaan liikuttua minnekkään. Kaupungissa tuli käveltyä joka paikkaan. Täällä pakko mennä autolla kun välimatkat pitkiä. Sitten jotenkin ei vaan tuu erikseen käytyä esim lenkillä. Joutuisin ottamaan sitten lapset mukaan. Vanhempi tulee kyllä mielellään pyörällä mutta tuo nuorempi ei tee muutakun kitisee vaunuissa. ei vissiin oo tarpeeksi liikennettä mitä ihmetellä niinku kaupungissa. mies on paljon poissa töiden takia enkä saa lapsia muualle hoitoon. istuma töitäkin teen.. :/

Ruuan kanssa on se ongelma on että jos päätän syödä vähemmän se tarkoittaa mulla sitä etten syö juuri mitään ja meen säästöliekille... jos taas syön enemmän syön liikaa ja paljon kaikkea turhaa herkkua.

just nyt mulla on joku vaihe ettei oikein edes huvita syödä mitään... silti en oo laihtunut yhtään mitään.

tänään oon syönyt

jugurtin + ruisleipä palasen
lounaaksi lohikeittoa
kuppikahvia + 2 keksiä
omenan

Ruoka-asiat kuntoon kalorilaskurilla. Vähintään 500g kasviksia päivässä ja pari litraa vettä.
Liikuntaa kolme kertaa viikossa, kävelyä(vauva reppuun), pihatöitä, pelaamista vanhemman lapsen kanssa, kuntosalille missä on lapsenvahti tms.

Suunnittelet itsellesi järkevän "ruokailulukujärjestyksen" ja noudatat sitä. Lasten kanssa pihalla touhuamalla saat varmasti yhtä tehokasta tai jopa tehokkaampaa liikuntaa kuin ihan vain lenkkeilemällä (juoksentelua, hyppyjä yms.). Teet jumppaohjelman kotiin, mitä toteuttaa iltaisin tai hankit jonkin crosstrainerin tyyppisen välineen, jota voit käyttää esim tv:tä katsellessa. Onhan noita vaihtoehtoja, mutta vaatii motivaatiota, ilman sitä ei tule mitään.

Se pienokainen pyöränistuimeen, niin maisemat vaihtuu nopeammin?

Kotijumppia löytyy hyviä YouTubesta. Itse kyllästyn kaikkeen nopeasti, mutta pyrin siihen että pari kertaa viikossa etsin jonkun 10-30 minuutin jumpan youtubesta jonka sitten teen lävitse. Etsin ja katon läpi ensin eri ajalla, sitten teen kun järjestän lapset isän kanssa täysillä vatsoilla pois edestä.

Asennemuutoksella, et millään muulla.

Maalla on metsien polut ihanteellisena lenkkimaastona kun vaivaudut tuntemaan ne. Marjastus ja sienestys ovat vertaansa vailla olevaa hyötyliikuntaa ja kun kantelet kulkiessasi pienintä mukana, niin voimaharjoittelu tulee kaupan päälle.

Syömiseen sinun on tehtävä itsellesi ruokasuunnitelma. Tai sitten asennoiduttavat sihenkin väljemmin ja odotettava, että runsas hyötyliikunta tekee tehtävänsä.

[QUOTE="maalainen";26694458]Asennemuutoksella, et millään muulla.

Maalla on metsien polut ihanteellisena lenkkimaastona kun vaivaudut tuntemaan ne. Marjastus ja sienestys ovat vertaansa vailla olevaa hyötyliikuntaa ja kun kantelet kulkiessasi pienintä mukana, niin voimaharjoittelu tulee kaupan päälle.

Syömiseen sinun on tehtävä itsellesi ruokasuunnitelma. Tai sitten asennoiduttavat sihenkin väljemmin ja odotettava, että runsas hyötyliikunta tekee tehtävänsä.[/QUOTE]

Ja kohta tulee hirvikärpäset.

laittakaa kasvimaa ja perehdy vihannesviljelyyn, opit suhtautumaan intohimoisesti ruokaasi ja saatte kivan yhteisen harrastuksen jossa saa erittäin hyvää hyötyliikuntaa.

Itse hankin vastaavassa tilanteessa kuntopyörän, jossa kunnon laskurit matkalle ja ajalle. Motivoi ja onnistuu vaikka lapset kotona nukkumassa. Ei enää tekosyitä!

Yhteistyössä