Miten hitossa löytää motivaatio laihduttamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Jos se ei vaan kiinnosta? Mitkä on ne syyt miksi laihduttaa? Toisaalta en tykkää olla näin lihava, mutta toisaalta voin ihan helposti elääkin itseni kanssa näin.

Kaikki mitä yritän niin jää muutamaan päivään tai muutamaan viikkoon. Kiloklubiin liityin pari kuukautta sitten.. Se jaksoi kiinnostaa tasan kolme päivää. Zumbaa harrastan kotona säännöllisesti mutta ei se hyödytä mitään koska herkuttelen niin paljon. Samoin kävelyä harrastan, joten liikuntapuoli on käsittääkseni kunnossa.

Sen sijaan en PYSTY olemaan herkuttelematta! Herkuttelen joka päivä jollain tavalla ja olevinaan on joku hyvä syy siihen tai sitten ei syytä ollenkaan. Yhtenä päivänä kiersin karkkihyllyn kolme kertaa ja vakuutin itselleni että en oikeasti tarvitse/halua mitään mutta sitten neljännellä kerralla kuitenkin menin sinne ja valikoin sieltä jotakin.. :(

Miten ihmeessä saan itseäni niskasta kiinni? Kyseessä ei ole vain se että olen lihonnut vaan olen aina ollut näin lihava! Painan melkein sata kiloa :( Olisi mukavaa olla normaalipainoinen mutta miten ikinä pystyn siihen? Sanotaan että se vaatii elämäntapa muutosta mutta jos on perso herkuttelemaan niin miten hitossa se onnistuu???

Lisään vielä että olen monesti pohtinut sitä että eläisin tod.näk. pidempään jos olisin normaalipainoinen. Silti tämäkään ei auta siinä laihduttamisessa! Jos ajattelen että pitäisi valita jompi kumpi: 50 vuotta elämää herkkujen kanssa ja sitten kuolema tai 70 vuotta terveellisesti eläen niin SILTI valitsen herkut :(

Tai jos mietin että lapset saisi elää kanssani pidempään jos eläisin terveellisesti niin silti valitsen ne herkut koska ne tuo niin paljon iloa ja lohtua elämääni. Iloitsen herkuttelemalla mutta myös suren herkuttelemalla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älä osta herkkuja kaappeihin niin ei ole niin helppo sortua ;)

Ei meillä ikinä olekaan mitään kaapeissa, ei mikää säily niin pitkään :D Kävelen vaikka monta kilometriä kauppaan kunhan saan jotain hyvää.. Tosin se kävely ei vaan vie niin paljon kaloreita että tulos olisi +- 0...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä että olen monesti pohtinut sitä että eläisin tod.näk. pidempään jos olisin normaalipainoinen. Silti tämäkään ei auta siinä laihduttamisessa! Jos ajattelen että pitäisi valita jompi kumpi: 50 vuotta elämää herkkujen kanssa ja sitten kuolema tai 70 vuotta terveellisesti eläen niin SILTI valitsen herkut :(

Tai jos mietin että lapset saisi elää kanssani pidempään jos eläisin terveellisesti niin silti valitsen ne herkut koska ne tuo niin paljon iloa ja lohtua elämääni. Iloitsen herkuttelemalla mutta myös suren herkuttelemalla..

mä hommasin kuntosalijäsenyyden vuodeks..maksut meni kokoajan ja siel oli pakko sit käydä..alku on aina vaikeeta mut nyt noin viiskymppiä pienempänä voin nauttia elämästä =) tsemppiä :):)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaaka jääkaapin edessä on myös oiva keino.

Meillä oli peili ennen jääkaapin sivuseinällä eli aina kun kävi jääkaapilla niin väkisinkin näki itsensä siitä peilistä.. Ei auttanut! Tiedän että olen todella lihava, näen sen peilistä ja kaikista niistä valokuvista mutta mikään ei silti hillitse sitä herkuttelua!

Monesti se herkuttelu on ainut ilo koko päivänä.. kun tiedän että kunhan lapset nukkuu niin pääsen herkuttelemaan niin sillä jaksan.l Tuntuu ettei elämässä ole muuta..

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:

mä hommasin kuntosalijäsenyyden vuodeks..maksut meni kokoajan ja siel oli pakko sit käydä..alku on aina vaikeeta mut nyt noin viiskymppiä pienempänä voin nauttia elämästä =) tsemppiä :):)

Hmm. Jaksan kyllä liikkua ja se ei olekaan ongelma. Varmasti laihtuisin jos vaan jättäisin herkut syömättä, en varmaan edes tarvitsisi liikuntaa avuksi. Mutta ne herkut! Suklaata tai suklaakääretorttua tai mokkapaloja tai jotain muuta todella rasvaista!!! Joka päivä tai jos on välipäivä niin jossain vaiheessa kuitenkin! :( Miten tästä pääsee eroon?? Ilman että se tuntuisi siltä että menettää elämästään niiiiiiiin paljon?

Viiskymppiä pienempänä? Laihdutitko siis noin 50kg? :o

Alkuperäinen kirjoittaja kjh:

mä aloitin laskemisen siitä kun lähin laitokselta..et juuu-u

minulla oli myös samoin jossain vaiheessa elämää. Mentiin jaksamisen äärirajoilla, kuopus valvotti meitä öisin. Miehen kanssa kun saatiin molemmat lapset nukkuu, voitiin syödä jotain herkkuja et "jaksaa"...
Oikeasti olo oli paljon surkeampi herkuttelun jälkeen!
Ulkona aloin käymään lenkillä, siitä sain paljon paremman olon!!! Ei sitten tehnyt mieli niin syödä makeaa ym..

Mutta, et onnistu jos sinulla ei löydy itsehillintää :(

Hmm. Jaksan kyllä liikkua ja se ei olekaan ongelma. Varmasti laihtuisin jos vaan jättäisin herkut syömättä, en varmaan edes tarvitsisi liikuntaa avuksi. Mutta ne herkut! Suklaata tai suklaakääretorttua tai mokkapaloja tai jotain muuta todella rasvaista!!! Joka päivä tai jos on välipäivä niin jossain vaiheessa kuitenkin! :( Miten tästä pääsee eroon?? Ilman että se tuntuisi siltä että menettää elämästään niiiiiiiin paljon?

mä oon kans sellanen herkkusyöppö :snotty:
nykyään liikun niin paljon aamulla jumpat illalla sali ja tuo 6x viikossa ni saa herkutellakkin eikä paino nouse :)
mut eikös niitä oo jotain sellasia tabuja mitkä ehkäsee tota makeennälkää?

Jep jep, just olin kuuntelemassa yhden sykolookin luentoa ja hänen mielestään suklaasta pääsee eroon siten että keksii siihen tilalle yhtä hyvän/tyydyttävän korvaavan teon tai aineen, ei muuten... eli mistä sinä saisit saman tyydytyksen kuin herkuista???

Jos ei ole motivaatiota niin eipä se onnistu. Jos jonkun muun/muiden vuoksi pitää laihduttaa, siitä ei tuu mitään.

Samat fiilarit kuin ap:llä ollut muutaman kuukauden, mutta nyt kun äitiysloman jälkeinen töihinpaluu lähestyy, niin EN KEHTAA mennä takas 20 kiloa painavampana. Olen päättänyt tarkan pvämäärän jolloin alan laihiksen. Sellainen pvm jonka jälkeen ei ole juhlia joissa on helppo sortua.

Ja kuntosalijäsenyys... mulla on kuntosalikortti maannut lompakossa käyttämättömänä jo puoli vuotta...

Siinä on ollut jo urakkaa. Miten kauan sulla meni ja miten esimerkiksi keskivartalon iho pysyi mukana?

Ja hei, jos sun yksi entinen nikkisi alkaa h:lla, niin sä olet kovasti parantanut asennettasi näissä tätä aihetta koskevissa vastauksissa. :flower: siitä hyvästä! Tsemppi on aina kivempaa kuin maanrakoon polkeminen.

Siinä on ollut jo urakkaa. Miten kauan sulla meni ja miten esimerkiksi keskivartalon iho pysyi mukana?

Ja hei, jos sun yksi entinen nikkisi alkaa h:lla, niin sä olet kovasti parantanut asennettasi näissä tätä aihetta koskevissa vastauksissa. :flower: siitä hyvästä! Tsemppi on aina kivempaa kuin maanrakoon polkeminen.

hondatyttökö?Onkohan mulla muita ollu...hmm..
joo oli siinä urakka ja monta itkua väännetty ja hammasta purtu ja ollut valmis heittää pyyhkeen kehään:(
mulla meni 2v aikaa suurinpiirtein.ensin laihdutin normaalisti ja sitten siirryin voimailuun ja pikku hiljaa kehonrakennukseen.Jäin koukkuun tuohon saliin :)ja sieltä mut nykyään löytää :D
mä luulin yhessä vaiheessa et nahka ei palaudu kävin sitten lekurissa ja se oli sitä mieltä että se nahka on okei se menee vielä kasaan...mulla lähinnä mulla oli päässä se ongelma. :/

hondatyttökö?Onkohan mulla muita ollu...hmm..
joo oli siinä urakka ja monta itkua väännetty ja hammasta purtu ja ollut valmis heittää pyyhkeen kehään:(
mulla meni 2v aikaa suurinpiirtein.ensin laihdutin normaalisti ja sitten siirryin voimailuun ja pikku hiljaa kehonrakennukseen.Jäin koukkuun tuohon saliin :)ja sieltä mut nykyään löytää :D
mä luulin yhessä vaiheessa et nahka ei palaudu kävin sitten lekurissa ja se oli sitä mieltä että se nahka on okei se menee vielä kasaan...mulla lähinnä mulla oli päässä se ongelma. :/

Juu, hondatyttöä tarkoitin. :D
Toi voimailu/kehonrakennus näyttää tekevän tosi hyvää kropalle, kun on laihduttanut isoja kilomääriä (ja tietysti muillekin). Mietin vaan sun lisäksesi myös She-naa, jolla muistaakseni vähän samanlainen tausta tuon laihduttamisen kanssa kuin sulla ja nykyään myös tuon treenailun suhteen.

mä syön koko ajan purkkaa :) nyt ei tee oikeen mieli edes laittaa karkkia suuhun, ajattelen hampaiden parasta... oon raskaanakin niin on kumma kun voin olla ilman karkkeja joita ennen söin koko ajan..
mä suosittelen esim uimapuvussa otettua kuvaa seinälle..

Yhteistyössä