Miten herkästi teillä koululainen jää kotiin jos sairaana?

Eli mitenhän se menee koulussa että missä kunnossa sinne voi viedä lasta tai olla viemättä.Meillä neiti on nuhainen ja nenä valuu ja äänimaassa,mutta ei kuumetta ja olo muutenkin siihen nähden normaali eli onko se koulu kunnossa vai ei?Mietin että tarttuuko tuo jo sitten kaikki mutta tuossa kunnossa ne on muutkin aina olleet siellä.Eskarissa oli eri asia kun pystyin jättämään tytön kotiin koska olen itsekkin kotona mutta voiko se nyt jäädä kun koulumaailmahan on erilainen.

Miten teillä muilla,pitääkö olla kuumetta ensin tai yleiskunto heikko ennen kun saa jäädä kotiin?
 
Olo sellainen ettei jaksa, oli sit kuumetta tai ei.
Tosi kovan ja ärhäkän yskän takia on esikoinen ollut myös pois, koska on aika häiritsevää luokassa se jatkuva yskiminen.

Koulusta ei jää jälkeen muutamassa päivässä noi pienet, eikä ole tarpeen tartuttaa muita. Eli mieluumin kotona jos vähänkin oma arvio siltä tuntuu.
 
Meillä ihan ekaluokkalainen joten aineet ei vielä ole muutenkaan vaikeita.Mä mietin että pitäisin sen huomenna kotona kun on nyt koko viikonlopunkin ollut kotona mutta meillä infossa koulun ekana päivänä sanottiin jotenkin niin nuivasti ettei jokaisesta risahduskesta kannata olla pois. Mietin sitten että onko liian heppoinen syy olla kotona kun ei ole kuumetta,mutta muuten ihan selvä flunssa.Meillä harvoin tulee edes kuumetta vaikka on flunssa.
 
Meillä ihan ekaluokkalainen joten aineet ei vielä ole muutenkaan vaikeita.Mä mietin että pitäisin sen huomenna kotona kun on nyt koko viikonlopunkin ollut kotona mutta meillä infossa koulun ekana päivänä sanottiin jotenkin niin nuivasti ettei jokaisesta risahduskesta kannata olla pois. Mietin sitten että onko liian heppoinen syy olla kotona kun ei ole kuumetta,mutta muuten ihan selvä flunssa.Meillä harvoin tulee edes kuumetta vaikka on flunssa.
Nähtävästi riippuu koulun linjasta.
Meillä nyt vielä tokallakin sanottiin, et pitää hoitaa itsensä kuntoon eikä tulla puolikuntoisena kouluun. Korostettiin sitä ettei alaluokilla edetä niin nopdesti että siitä olis siksi haittaa.
 
Itse olen aina pitänyt muksut pois hoidosta jos on esim ääni maassa tai nenä valuu mutta ei sitä kuumetta ja meillä ainakin ihan normaalia elämää elävät siltikin mitä nyt välillä nenää käydään niistämässä. Mutta tuo koulun kanta oli aika nuiva ja sitä mietin mutta eiköhän se ole mun äitinä oikeus päättää onko lapseni koulu kunnossa vai ei:)
 
No meillä "riehuu" koulussa juuri tää kova flunssa, osa oppilaista kovin räkäisiä ja selvästi enemmän kipeitä kuin terveitä, tarttunut nyt sitten meihin aikuisiinkin.
Omani jää aina silloin pois kun on tosiaan enemmän kipeä kuin terve, pieni nuha ei haittaa mutta jos on yhtään veto veks ja niistää saa kymmenen kertaa tunnissa niin ei koulu ole silloin oikea paikka sairastaa.
 
vv
Meillä yksi lapsista saa jääd' koulusta pois, jos on siinä kunnossa, ettei tunne jaksavansa. Ei tarvitse olla kuumetta, nuhaa eikä mitään näkyvää. Kyseessä on erityislapsi, jonka jaksaminen on muutenkin rankempaa. Olen ajatellut, että koulussa olemisesta ei ole kuitenkaan hyötyä, jos hän menee sinne puolikuntoisena. Muidenkin lapsien kanssa katson aina tilanteen mukaan.

Jos lapsi tuntuu kärsivän taudista tai on heikko olo, niin en laittaisi kouluun.
 
Non compos mentis
Tuo isompi jää vain, jos lääkäri niin määrää. On ollut koulussa, vaikka luokkakaverit samoista syistä kotosalla. Kotiin vain silloin, jos voimat eivät anna myöten mennä kouluun.
 

Yhteistyössä