miten herkästi neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
--
Eli siis sellaista teiltä kyselisin, että kun täällä tänään vaihtui raskausviikot 36+0 ja nyt on viikonlopun supistellut ja todella kovasti painanut vauva tuonne alas.. Maha nyt myös "tippunut". Tänä aamuna sitten vatsa mennyt tosi löysälle, jossain ollut puhetta että voisi myös enteillä tulevaa synnytystä? Minulla olisi seuraava neuvola aika vasta viikon päästä ja edellinen ollut neljä viikkoa sitten ja kohdunkaulan tilannetta katsottu viimeksi loppukesästä lääkärineuvolassa. Toista kun odotan niin käynnit näin harvoin.. Nyt meni sekavaksi, mutta pointti oli että kannattaisiko soittaa neuvolaan ja kysyä katsoisivatko alakerran tilannetta niin voisi turvallisemmin mielin odotella joulun pyhiä kun tietäisi tekevätkö nämä supistukset mitään, esikosta kun ei ennakoivia supistuksia ollut lainkaan..?

Kyllä mä ehkä soittaisin ja kävisin tuossa tapauksessa kun kiutenkin nää pyhätkin tässä tulee.
Itse olen tosi huono menemään omien vaivojen ja ongelmieni takia neuvolaan, tai ylipäätään lääkäriin, mutta hyvä olen kyllä muita neuvomaan....

Miten noin harvoin neuvolakäynnit?
Kun tuossa katselin äitiyskorttiani niin edellisessä raskaudessa, joka oli 3. neuvolakäynnit oli 2 vkon välein alkaen rv 30. (tuossa vaiheessa oli jo viikon välein käynnit)

Toki nyt on vissiin paljon supistettu käyntejä ympäri maata (ei onneksi meillä ) mutta kyllähän uudelleensynnyttäjää pitisi lopussa seurata myös tarkasti.

Soita ihmeessä neuvolaan kun olet huolissasi.

ap..
sehän se on kun tuntuu aina että ei viitsisi turhaan valittaa tai turhaan käydä.. Itseänikin on kyllä hieman hirvittänyt, kun on näin harvoin käynnit, etenkin kun esikoisen kanssa käyntejä meilläkin tuo rv 30 alkaen 2 viikon välein.. mutta minkäs teet.. täytyy koettaa jos saisi yhteyden kun puhelintunti olisi vasta iltapäivällä.

vieras
Ei sitä kohdunkaulan tilannetta katso nykyään kukaan muu kuin lääkäri ja voi olla hankala saada aikoja enää, yleensähän lääkäri on vain yhtenä päivänä viikossa siellä neuvolassa.

Yhteistyössä