Alkuperäinen kirjoittaja äpä:
Ei näytä mitään merkkejä kun piossattaa joten siitäkään ei voi sanoa.
Teen pissattaessa silleen psss psss, mutta ei auta!
Hyviä vinkkejä vastaanotetaan
Pari ajatusta ylläolevista jutuista:
Miten olet havainnut, ettei tule mitään merkkejä kun lapsi pissaa? Pissaako lapsi lattialle tms. paikkaan, että näet kun pissa tulee? Äänteletkö siinä samalla?
Eli voisiko olla, ettei lapsi vielä yhdistä pissaamista ja psss psss -ääntä?
Meidän poika välillä pissaa kylppärin lattialle, ja mä siinä samalla psss psss -ääntelen. Sitten kun mennään potalle, niin alan saman ääntelyn ja joskus pissa tulee, jos se on tullakseen ja joskus ei. Potalla käydään muutamia kertoja päivässä aina vaipanvaihdon yhteydessä.
Ikää 11 kuukautta.
Pottailu on meillä ihan stressitöntä menoa, mut tosiaan kokeillaan aina kun vessassa vaihdetaan vaippaa. Joskus poika ei halua siihen istua, ja silloin ei istuta.
Siltä varalta, että joku ihmettelee kuinka annan lapsen pissata lattialle, niin selvityksenä: poika on varsinainen sähköankerias eikä paikallaan oleminen ole yhtään kivaa. Kun peppu on pesty ja ihan vähäsen saan kuivattua, niin herra kampeaa itsensä vaikka väkisin katselemaan pesukonetta, saunan ovea jne. Siinä joskus ehtii tulla pissa lattialle, jos sattuu pissattamaan, ennenkuin mä olen laittanut likavaipan roskiin ja laittanut pojan potalle.
Mutta kyllä se siitä vielä sujuu.