Miten helpotusta 1-vuotiaan flunssaan?

Mitä kaikkia "kikkakolmosia" teillä on käytössä flunssasen lapsen auttamiseksi?

Nuha on siis kova ja limaa kurkussa. Pikkusen köhää, muttei kuitenkaan kuumetta. Yleisvointi muuten hyvä, mutta niistää saa kokoajan.

Toistaiseksi käytössä:
-Vicks-voidetta vaatteissa pikkusen (bodyssä, jonka päällä toinen paita, kun ohjeiden mukaan ei saa hieroa alle 2-vuotiaille ihoon), että lima pysyy juoksevana
-imuniistin, jolla välillä tyhjennetään röörit. Etenkin ennen aamu- ja iltamaitoa (tuttipullo) sekä nukkumista
-sängyn patjan alle laitettu tyyny, että nukkuu vähän pystymmässä asennossa
-öisin annetaan särkylääkesuppo

Vieläkö voisi jotain reppanan hyväksi tehdä? :|
 
Kattilaan vettä kiehumaan ja kiehuva vesi kaadetaan tiskialtaaseen, jonka päällä hengitellään muutama minuutti. Nopeuttaa liman irtoamista ja meillä ainakin sitten nuha menee nopeammin ohitse näin.
 
Höyryhengitystä kattilamenetelmällä ei enää suositella, mielummin suihkuhuoneeseen.

Nasolin tippoja yksi per sierain n. 30 min ennen nukkumaanmenoa, se aukaisee röörit, minä olen laittanut sitä vaporubbia tosi reilusti vaikka johonkin pieneen lakanaan ja esim tuoli pinniksen lähelle, kuitenkin niin ettei muksu siihen yltä. Sängyn päätä koholle.
Näillä eväillä meillä on yöt nukuttu heräilemättä.
 
Me ostettiin ilmankostutin ja se on itse asiassa ihan toimiva peli! Meillä muksulla myös astma ja se oli kyllä osasyy tuohon ostokseen, mutta toimii kyllä myös flunssaan. Tulipa tuosta astmasta mieleen, kun tuolla jossain ketjussa oli niitä aikaisia herääjiä, että meidän lapsen yöunet piteni huimasti astmalääkityksen avulla! Mä en edes osannut astmaa epäillä, kun ei ollut mitään vinkunoita yms. Yöt on kyllä nyt paljon rauhallisempia ja tänäänkin herättiin vasta 9.30 =)
 
no meillä on niin paljon nyt sairasteltu että kaikenlaista on kokeiltu,tässä ne:
- pyykit taaperon huoneeseen kuivumaan,patterille märkiä pyyhkeitä tai sitten ilmankostutin (ja jossainhan myydään sitä mihin saa sen menthol-tuoksun laitettua)
- nasolinia se 2-3 kertaa päivässä nenään
-höyrysuihkua tai mietoa löylyttelyä alalauteilla
-pilkottua sipulia ja valkosipulia harson sisään ja kiinni sängyn pinnoihin..ne höyryt avaa röörejä ja tappaa pöpöjä
-sängynpääty koholle
-suppo tai pamol-f yöksi
-meillä on se niistin apteekista millä imetään letkulla räkä pois..on hyvä mutta poika suuttuu ja tappelee vastaan niin rajusti että en käytä sitä enää,nasolin pitää sen liman juoksevana et tulee ulos.
 
Minä löysin apteekista flunssaa helpottamaan WELEDA Rhinorondron-nenäsuihkeen. Se on aloe veraa ja keittosuolaliuosta sisältävä suihke ja todella helppo suihkauttaa pieneen nenään. Tipat varmasti ajaisivat saman asian mutta käytännöllisyys on suihkeelle +. Paranemisia nuhanenille :)
 

Yhteistyössä