Miten helpottaa vauvan oloa helteellä?

• Viestiketjun aloittaja hikipeikon äitee
  • Ensimmäinen viesti
hikipeikon äitee
Ikää vauvalla 2,5kk. Tossa vaippasillaan lattialla, jossa pikkasen viileempi ku sylissä tai sängyllä. Korvikkeen annan huoneenlämpöisenä, ja suihkussa käydään päivittäin (onneks ei ole kuivaihoinen tapaus)
Miten te muut pikkuisten äidit helpotatte vauvojen oloa ja eloa näin helteiseen aikaan? Sylissä tosiaan tuskaa pyöritellä, kun kuuma tulee molemmille, ollaankin seurusteltu tossa lattian rajassa.

m
joo tuo sylissä olo ja imetys on aika hikistä molemmille.. mutta pitää kuitenki yrittää tissiä tarjota ettäsaa nestettä. anteeksi ohi aiheen mutta jos joku osaa ottaa kantaa niin voikohan johtua helteistäkin että vaavi on tuplannu yösyöntikertoja ja muutamana yönä...?

eikö vaan
Älä, älä, älä! Ei tuollaista saa kysyä, tästä pitää vaan NAUTTIA! Se on vain ASENTEESTA kiinni!

Sano vauvalle, että älä itke kulta, nyt on kesä, ja se on asenteesta kiinni!

Me ollaan tehty tilaa jääkaappiin johon laitan lakanat tuntia ennen pieneen myttyyn ja sinne just ennen kun lapsi menee nukkumaan niin ne sänkyyn, niin on kivan viilee hetken aikaa. Vähän väliä päivällä kostutan pyyhettä kylmällä/viileällä vedellä ja kostutan tukkaa ja kroppaa. Hirveesti vettä päivässä, suihkuja. Ja ennen kun menee nukkumaan niin hedelmä soseita ollu jääkaapissa niin pari purkkia niit ä kylmänä niin lapsi tykkää. Meillä ollaa 1v 2vk :)

Alkuperäinen kirjoittaja eikö vaan:
Älä, älä, älä! Ei tuollaista saa kysyä, tästä pitää vaan NAUTTIA! Se on vain ASENTEESTA kiinni!

Sano vauvalle, että älä itke kulta, nyt on kesä, ja se on asenteesta kiinni!
:LOL: :LOL:

Näinpä, ja vielä kun ap antaa korviketta.. kohta alkaa taas kiviä lennellä.. ;)

Mutta asiaan, mulla kans täällä 3 kk hikipeikko, ei oikein muu auta kun tuulettia pitää ja ikkunoita aukoa aina varjon puolelta ja pitää verhot ja ikkunat kiinni siltä puolelta mihin aurinko paistaa... vaippasiltaan tuo meidänkin touhuaa ja korvikkeet annan minäkin huoneenlämpösenä. Tuo meidän viihtyy sylissä, ollaan kotona sit sylitelty kattotuulettimen alla ja siihen tuo monesti nukahtaakin. :)

Meilläkin poika reilut 2,5kk haluaa tissille päivällä noin 1h välein, ja yöllä 1-3h välein nyt kuumalla (tosin eipä muulloinkaan nuo välit paljon pidempiä ole). Vaippasilleen saa olla, suihkutellaan joka päivä, kuuma on silti.

hup
Minä olen helpottanut kuumalla vauvan oloa kostealla rätillä. Eli olen kastellut (puhtaaan) keittiörätin, sellaisen joka imee vettä, mutta ei jää vettä tippuvaksi ja sillä sivellyt vauvaa. Tuntuu nauttivan kovasti. Tällä hetkellä ei kotona pientä vauvaa, mutta 1,5-vuotiaskin rauhoittuu yöllä samalla konstilla.

m
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Meilläkin poika reilut 2,5kk haluaa tissille päivällä noin 1h välein, ja yöllä 1-3h välein nyt kuumalla (tosin eipä muulloinkaan nuo välit paljon pidempiä ole). Vaippasilleen saa olla, suihkutellaan joka päivä, kuuma on silti.
meillä ei minusta päivävälit ole tihentyneet (ain tosin olleet melko tiheässä ) mutta yösyönnit lisääntyneet huimasti. juurikin tuon parin tunnin välein.. ennen söi yleensä pari kertaa aamuyöstä.

Yhteistyössä