Miten helpottaa raskausajan ummetusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnenetsijä

Jäsen
03.01.2013
147
0
16
Alkaa olla jo aika tuskaa.

Levolacia olen ottanut nyt parina päivänä peräkkäin. Sitä ennen silloin tällöin.

Nesteen lisääminen ei auta, kuitu pahentaa, kasviksia olen pyrkinyt syömään ja liikkumaankin sen minkä pystyy.

Kouristaa jo mahaa niin paljon että tekee tosissaan kipeää.

Esikoisen raskausajan vedin luumu-vauvansoseita ainakin yhden per päivä. Tai sit keitin kuivattuja luumuja vähässä vedessä pehmeeks ja vedin sen setin, johan lähti vatsa toimimaan.. Onneksi tokan kanssa ei ollu tota ongelmaa.

Mites juotko kahvia?

[QUOTE="mona";28029749]Esikoisen raskausajan vedin luumu-vauvansoseita ainakin yhden per päivä. Tai sit keitin kuivattuja luumuja vähässä vedessä pehmeeks ja vedin sen setin, johan lähti vatsa toimimaan.. Onneksi tokan kanssa ei ollu tota ongelmaa.

Mites juotko kahvia?[/QUOTE]

En juo päivittäin. Silloin tällöin menee kupillinen tai kaksi.

Vesi ja säännölliset ruokailu ajat.
Huomas heti kun oli joululomalla, söi miten sattu niin vatsakin toimi miten sattu. Kun lomat lusittu ja töihin palasi, palasi myös se säännöllinen ruokarytmi ja vatsan toimivuus =)

hae apteekista Pegorion 12 g -jauhetta. Ota yksi pussillinen johonkin nesteeseen kerran päivässä. Mulla ainaki helpottaa. Muista että se auttaa kun käytät sitä säännöllisesti. (Silloin tällöin käytettynä saattaa jopa pahentaa ummetusta.)