Miten helpottaa kuumeista lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Pojalla 2,5v. on ekan kerran kunnon kuume, viimeksi kun mittasin niin reilu 39 oli ja nyt on varmaan enemmänkin. Särkylääkettä ei suostu ottamaan, ihan vähän olen sitä saanut annettua.
On aika avuton olo itsellä, kun toinen on aivan veto pois.

meillä ei muutenkaan sisällä ole kuuma ja vauvan takia en ikkunaa viitsi avata. Ilman vaatteita poitsu tuossa makoilee, äsken kelpasi pätkis, kun vään aikaa sitten ei huolinut mitään.
Toivottavasti tämä tauti ei iske vauvaan, tosin minä jo sairastin ja vauva varmaan sai lääkityksen rintamaidon mukana.

sillä oli useamman päivän kuumetta. Yritä ihmeessä antaa lääkettä jos vain pystyt. Juominen just tärkeää. Vaatteita mahdollisimman vähän päälle ja peitoksi vain joku lakana, että ei tule kuumekouristelua.. Ota lapsi vaikka olkkariin siksi aikaa että tuuletat makkarin missä lapsi lepää. Viileä ja raikas huone niin hyvä olla. Mulla oli ikkunakin raollaan vaikka poika olikin makkarissa, kun ulkona ei pakkasta ollu.. Varmaan hällä flunssaakin? Isompi tyyny pään alle että hengittäminen on helpompaa..

Jaksamisia sinne äidille sekä lapselle, kamalaa on kun pieni kärsii :(

Ei suostu ottamaan lääkettä?
Jospa sinä tuota ihan äitinä kuitenkin pitäisit huolen siit et lääke otetaan, ja niin saadaan kuume laskemaan/olo helpottuun.

Nesteytys tärkeä.Vaikka mehujään muodossa.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23302702:
Anna se särkylääke jonkun "herkun", vaikka jogurtin tai jätskin seassa.

jätskin sekaan laitoinkin, mutta ei oikein uppoa, mutta olen ainakin jonkin verran saanut menemään., vettä suostuu onneksi juomaan

Meillä on ollut käytössä Pamol F ja se maistuu pojasta hyvältä. Mitä särkylääkettä olet koettanut antaa?

Nestemäistä panadolia se muistaakseni on, mansikkaiselle tuoksuu. Ilmeisesti jonkin verran sain lääkettä menemään alas, sillä poitsu on hieman piristynyt. Eikä myöskään tunnu yhtä kuumalta kuin vähän aikaa sitten. Periaattestakin pistää vastaan.

Pakko sanoa, että nostan hattua niille, jotka jaksavat lasten jatkuvia sairasteluita. Tää ilta on ollut aika kaamea. Meillä ongelmana on se, että potilas ei osaa kertoa mikä vaivaa, vaan huutaa vaan, kun jokin vaivaa. Juomaan ei taas nyt ikein suostu, vaikka kuinka yritän, raivarin vaan saa.

Ja sitten vielä pitäisi hoitaa vauvaakin välillä, äsken oli yhteiskonsertti menossa, kun molemmat vaati huomiota. Kuumepotilas kun vaan istuisi sylissä, mikään muu ei tahdo käydä.

Buranaltakin tullut nestemäinen särkylääke.
Annetaan vähemmän kuin panadolia.
Tosin ei tähän hätään ap:n lasta auta.

Täällä tykätään pamol äffästä.

Yhteistyössä