miten hävitätte ns. viralliset paperit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmissaan

Vieras
miten hävitätte esim. kelalta/pankista tulleet paperit? en näe mitään syytä, miksi kelalta tulleet tukipaperit jne. pitäisi säilyttää, joten laitamme ne roskiin.
MUTTA, mieheni pitää minua aivan sekopäisenä, kun haluan ehdottomasti tuhota papereista kaikki henkilötiedot ennen roskiin laittamista. itse pelkään, että joku penkoo roskiksia ja löytää minua koskevia tietoja, enkä todellakaan sitä halua.

miten te hävitätte tuollaiset henkilötietoja sisältävät paperit? suoraan roskiin, vai silppuatteko tiedot ennen hävittämistä?

Polttamalla tai sit on täällä päin sellasia keräyspisteitä mihin saa viedä "arkaluontoisia" papereita :D Tosin kerran vaan vienyt semmoseen,oli se luukku niin mahottoman pieni ja mulla iso kassi papereita :D

Taloyhtiö paperinkeräykseen menee suurin osa. Jos jotain kiinnostaa mun Kelan paperit, palkkanauhat yms. niin menee tieto kyllä suureen tarpeeseen.

Henkilökohtaiset kirjeet yms vien pokkana työpaikalle tuhottaviin. Ja nyt kun olen mammiksella niin varmaan vetäisin pienen pieneksi silpuksi ja sekajätteeseen.

selvä,hienoa! näytän tätä keskustelua miehelle, josko hän sitten tajuaisi, että en ole aivan hullu kun saksilla silppuan aivan pieneksi silpuksi kaikki tiedot :D :D aivan normaalia, sanoisinko.

Riippuu paperin sisällöstä. Osasta repäisen vain tunnistetiedot roskikseen ja lopun heitän paperinkeräykseen. Osan revin roskikseen. Nämä menevät energiajakeeseen joten polttouuniin lopulta päätyvät. Jotain mies vie töihin tuhottavien laatikkoon ja onpa kerran tullut eteen tilanne, että piti kuitenkin mennä jo sinne heitettyjä papereita kaivelemaan, avaimen sai ihan pyytämällä.

Oon joskus ostanu suomalaisesta kirjakaupasta sellasen sähkökäyttöisen silppurin,on tosi kätevä.Sillä silppuan tiliotteet sun muut.Ei tulis mieleenkään heittää sellaisenaan paperinkeräykseen - siellähän niitä papruja lentelee pitkin pihoja kun muksut penkoo laatikosta sarjiksia ja eläkemummot muuta.

Revin suikaleiksi ja laitan sekaroskikseen.
"Tärkeät" paperit ihan oikeasti kannattaa hävittää kunnolla! :attn: Ei tästä ole montaa vuotta, kun katoin telkkarista jonkun ajankohtaisohjelman, missä joku mies kertoi, miten hänen henkilöllisyys oli "varastettu" ja tiedot siihen oli "varas" löytänyt paperiroskiksesta :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Revin suikaleiksi ja laitan sekaroskikseen.
"Tärkeät" paperit ihan oikeasti kannattaa hävittää kunnolla! :attn: Ei tästä ole montaa vuotta, kun katoin telkkarista jonkun ajankohtaisohjelman, missä joku mies kertoi, miten hänen henkilöllisyys oli "varastettu" ja tiedot siihen oli "varas" löytänyt paperiroskiksesta :/

tästä olen lukenut lehdistä myös. ihan hirveää. ammattitaitoinen hakkeri osaa varmasti etsiä tarkempiakin henkilötietoja, vaikkapa pelkän tilinumeron perusteella. :|

Yhteistyössä