Meidän tytölle tuli kuusivuotiaana vaihe, jossa alkoi kyseenalaistaa lihan syömisen ja samasta asiasta edelleen keskustellaan. Tytön läheisissä on paljon kasvissyöjiä, joten asiaan on varmasti vaikuttanut se, että tyttö on alkanut miettiä näiden läheisten ruokavaliota ja syitä siihen. Itse ratkaisin asian niin, että olen keskustellut tytön kanssa asiasta useita kertoja. Olen selittänyt, että hän voi tehdä oman ratkaisunsa lihan syönnin suhteen vähän vanhempana, mutta vielä toistaiseksi me vanhemmat päätämme tällaisista asioista. Tämä on riittänyt tytölle ja syö samaa ruokaa kuin muukin perhe mukisematta.
Joku aikaisempi tuolla sanoi, että heidän seudullaan kasvisruokaa saa vasta yläkoululla. Ei voi pitää paikkaansa. Jos vanhempi ilmoittaa lapsensa kasvissyöjäksi, tulee myös alakoulussa tarjota kasvisruokaa. Jos vanhemmat tämän ilmoituksen tekevät, lapsi myös sitoutuu syömään hänelle valmistetun ruuan, joten päätös ilmoituksesta kannattaa miettiä tarkkaan. Näitäkin lapsia varmaan on, jotka ovat toisena päivänä kasvissyöjiä, kun siltä tuntuu ja sitten toisinaan taas liha (vaikka ne nakit) maistuu. Tämähän ei ole kasvissyöntiä vaan nirsoilua..