Pelkkä 'olit päivähoidossa' riittänee, jos lapsi muka itse ei muista siellä olleensa.Itse ajattelen, että minun on helpompi kertoa lapselle hänen olleensa päivähoidossa koska äiti oli töissä. Voiko lapselle sen sijaan sanoa, että olit päivähoidossa koska äiti ei keksi sulle virikkeitä tai kun alle 2-vuotiaana niin kovin itse sinne halusit?
Mun vanhemmat ei oo vielä tähän päivään mennessä joutuneet perustelemaan mulle sitä, miksi olin päivähoidossa. Mutta ken tietää; ehkä neljänkympin kriisissä alan kovasti pohtimaan syntyjä syviä, mm. sitä miksi en ollut lapsena kotihoidossa vaan pph:lla (ja olin itse asiassa kovin kateellinen niille lapsille, jotka olivat päiväkodissa).