Miten estän paniikkikohtauksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki piikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikki piikki

Vieras
mun pitäis aloittaa e-pillerit ja mä oon aika arka kaikelle uudelle... mm kun otin sikapiikin sain paniikkikohtauksen. erään antibioottikuurin aikanakin sain paniikkikohtauksen itse luulin sitä anafylaktiseksi reaktioksi mutta koska meni itsestään ohi ei voinut olla sitä...

Miten saan itseni rauhalliseksi ja estän ettei heti tabletin oton jälkeen parin tunnin kuluttua pukkaa paniikkikohtaus päälle??

Kärsin siis paniikkihäiriöstä joka kyllä ilmenee suht harvoin mutta laukeaa helposti tänlaisissa tilanteissa... lisäksi mulla saattaa olla hypokondria...

monesti jos olen yksin ja hoksaan että jos mulle nyt sattuis jotain enkä pystyis ite kutsumaan apua niin jäis apu saamatta...

kuoleman pelko vaivaa myös...

Sulla taitaa olla ahdistus- ja paniikkihäiriö. Onko sinulla rauhoittavia tabletteja kohtauksen varalle? Suosittelen keskustelemaan psykiatrisen hoitajan kanssa, yhteyden saat tk:n kautta.

Lääkärille suosittelen minäkin menemistä, että saat jotain lääkettä siihen tilanteeseen, kun kohtaus lyö päälle. Jo pelkästään se tieto, että on jotain lääkeapua siihen tilanteeseen saattaa auttaa, ettei kohtaus edes tule.
Itse olen aloittamassa psykoterapiaa, se on kuulemme paras apu paniikkihäiriöön. Psykiatrilta olen lisäksi saanut sellaisia lääkkeitä, jotka auttaa siihen kohtaukseen, mutta ei ole koukuttavia. Se psykiatri oli kovasti noita opamoxeja ja diapameja vastaan, kun ne kuulemma vain ylläpitää oireita.

vaikka täällä varmaankin heti tyrmätään tämä vaihtoehto, niin osta pullo kirkasta viinaa "turvapulloksi" kaappiin. Sitten kun paniikki iskee otat siitä 4 senttilitraa ja se auttaa heti muutaman minuutin päästä. Se ei sinusta juoppoa tee, mutta kuten edellinenkin kirjoittaja kertoo, niin jo se että tietää että voi tehdä asialle jotain konkreettista voi auttaa.

Yhteistyössä