Miten estää miehiä ihastumasta, tai ainakin miten lopettaa touhu ystävällisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen luonteeltani ystävällinen ja iloinen ja monilta saanut kuulla näyttäväni hyvältä. Työni puolesta pitää erityisesti olla mukava ihmisille ja olen sitä kai luonnostanikin.

Olen myös liian kiltti. Ja siksi ihan liian usein hankalassa tilanteessa. Eli miehet ihastuu minuun todella helposti ja koitan sitten lempeästi ja varovaisesti antaa pakkeja. Välillä jätän kyseisen ihmisen täysin huomioimatta ja välillä kerron olevani onnellisesti naimisissa, enkä ole kiinnostunut.

Mutta kun ei auta. Sinnikkäästi yrittävät ja lähettävät viestiä ties mitä kautta. Viimeisin, jolle ystävällisesti kerroin ettei minuun kannata onnellisen avioliittoni takia ihastua, lupasi jättää rauhaan ja nyt kuukauden jälkeen oli tänään laittanut kuitenkin kaveripyyntöä.

Miten toimitte tällaisissa tilanteissa. Samanlaisia tulee jopa useampi kymmenen vuodessa. Enkä osaa olla ilkeä tai tympeä. En liioin pahottaa toisen mieltä. Mutta ei nämä tällaiset mukaviakaan tilanteita ole. Varsinkaan kun oma mieheni on melkoisen mustasukkainen.

Kannattaa katsoa ensinnä peiliin. Se että on työssään ystävällinen ja vaikka kauniskin ei johda mihinkään. Sä todnäk haet niitä kehuja ja huomiota tiedostaen tai tiedostamatta. Onko kaikki nykykäisessä suhteessa oikeasti hyvin? Entä itsetuntosi, onko se heikko?

Toinen ÄLÄ VASTAA mitään viesteihin/kaveripyyntöihin etc. Ei sun tartte mielistellä heitä "näteillä pakeilla". Yhteydenotto - olkoon millanen vaan - antaa signaalia että olet huomionut ko miehen.

Saatan sanoa nyt tylysti. Mutta puhun kokemuksesta. Olin itse samankaltainen nuorempana. Miesvaltaisella alalla vielä töissä. Sain kaiken maailman pyyntöjä... vaikka muka en tehnyt muuta kuin olin ystävällinen. Höpsis, mä flirttailin, hienovataisesti mut kuitenkin. Ja nautin huomiosta vaikka silloin puun sen ärtymykseksi yrittäjiä kohtaan

Ei ääripäästä toiseen tarvitse mennä mutta älä ole liian tuttavallinen...ja ennen kaikkea korjaa itsetuntoa

No ei oo vaikeaa ainakaan facebookista laittaa asetuksia niin ettei sun profiilia löydä ellet anna linkkiä siihen.

Ja sekin on melkoisen helppoa että ymppää oman miehensä keskusteluun niin että jokaiikalle tulee selväksi heti alusta alkaen että oot naimisissa.

Ja joojoo, silti niitä tulee jostain joskus mutta ne voi torjua ihan vaan "ei kiinnosta" tai "sori, olen onnellisesti naimisissa".

Ei ongelma ole ap:n käytös vaan hänen mustasukkainen miehensä. Ystävällinen käytös ja pieni flirttikin pitävät työelämän mukavana. Jos ne yhteydenotot ovat muuta kuin kuvia alapäästä, ei niistä pidä liikaa huolestua.

Suosittelen miehen hoidoksi täyttä avoimmuutta. Eli kannattaa aina heti kertoa hänelle, kun kohdalle sattuu tuollainen ihastuja, silloin mahdolliset yhteydenotot eivät tule yllätyksenä. Olen joskus itse käyttänyt tätä menetelmää, minunkin vaimoni suhtautuu epäilevästi häntä nuorempien naisten liian tuttavallisiin viesteihin.

Yhteistyössä