Miten erottaa raskausoireet PMS:stä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana vai ei?

Vieras
En ole normaalisti juurikaan ajatellut PMS oireita, kivut kyllä alkavat selkeinä muutamaa päivää ennen kuukautisia, mutta nyt kun muutaman päivän päästä minulla pitäisi alkaa menkat, niin myös rinnat ovat arat, tekee mieli kokoajan syödä, öisin on huono-olo (johtuu ehkä päivän mässäilyistä?), väsyttää (en tosin ole nukkunutkaan kunnolla), valkovuoto on lisääntynyt, alavatsakipuja, mielialat vaihtelee.. Raskaustestiä ei varmaan vielä kannata tehdä, mutta voiko PMS oireita ja raskausoireita jotenkin erottaa toisistaan?

Mulla ei niitä pms-oireita ollu raskauskierrossa. En ollu kiukkunen, äksy, itkunen, herkkujen perään jne...Mahakipuja oli. Yksi syy mikä laitto ajattelemaan miksi menkat myöhässä eikä tuttuja tuntemuksia.

Mulla taas oli rinnat tosi kipeet ja koko ajan sellainen tunne että menkat alkaa ihan just. Raskaana olin kuitenkin, ja sitä rintojen kivistystä jatkui johonkin viikolle 10 asti... jälkikäteen oli helppo sanoa että joo selviä raskausoireita mutta ei niitä silloin kyllä erottanut PMSstä.

Ja vielä mielialoista lisään että muistaakseni vitutti ihan niinkun PMSssä, mutta toisaalta se vitutus saattoi johtua siitä olosta että menkat alkaa just ja että en vieläkään ole raskaana. Eli ei noista ota pirukaan selvää ennenkun testissä on plussa...

Yhteistyössä