Miten erota??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToivotanSuhde(?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

ToivotanSuhde(?)

Vieras
Tää kaikki on niin hemmetin hankalaa.. ongelmia on ja suurin niistä lapsettomuus. Ja nyt nää ongelmat on sellaisia että mä en vaan jaksa enää!

Olen nyt muutaman kuukauden aikana yrittänyt lähteä, mutta mies saa mun pään käännettyä.. kännissä hää kävi minuu käsiksi, ja lupasi olla juomatta, ja siis vaikkei alkoholi olekaan mikään puolustus, niin ei todellakaan sellaista selvinpäin tekis, ei siis ainakaan vielä.

Mies kun lupasi olla juomatta, minunkin pitäisi olla.. joka outoa, sillä eihän se ongelma musta johdu..

Nyt sitten lähti, kauan vinku että pitäis yhdelle päästä, kun lopulta vannotin sitä että jos juo enempi kuin sen yhden, niin takasin ei ole tulemista. Ja kuten arvasin, äsken puhelimessa puhuttuamme kertoi että auto jää johonkii ja tulee joskus..

Vaikka nyt olenkin aivan varma, etten sitä enään takas ota, niin jotenkin hää saa varmasti mun pään taas kääntymään..
ja sit sitä heltyy ja taas tää koko ahdistus rumba alkaa. järkensä tässä kohta menettää :(

Toivottavasti saitte jotain tolkkuu tosta miun tekstistä :)

Tiätkö miten tuossa käy loppujen lopuksi? Ees taas väännätte muutaman kerran (tai muutaman vuoden), pahimmassa tapauksessa se käy käsiksi yhä useammin, ja SITTEN sinä tajuat lähteä. Jos teillä ei ole vielä lapsia, niin nyt on tosiaan se paras aika erota. Mutta jos et ole siihen vielä henkisesti valmis, niin sun täytyy ottaa kuvaannollisesti turpaan niin monta kertaa kunnes tajuat. Ja sitten pystyt riuhtasemaan itsesi irti. Ajattele nyt ensiksi, että miksi sinä olet just tässä miehessä niin kiinni, ettet pysty lähtemään? Onko sulla muita läheisiä tai ystäviä joilta saisit tukea?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiätkö miten tuossa käy loppujen lopuksi? Ees taas väännätte muutaman kerran (tai muutaman vuoden), pahimmassa tapauksessa se käy käsiksi yhä useammin, ja SITTEN sinä tajuat lähteä. Jos teillä ei ole vielä lapsia, niin nyt on tosiaan se paras aika erota. Mutta jos et ole siihen vielä henkisesti valmis, niin sun täytyy ottaa kuvaannollisesti turpaan niin monta kertaa kunnes tajuat. Ja sitten pystyt riuhtasemaan itsesi irti. Ajattele nyt ensiksi, että miksi sinä olet just tässä miehessä niin kiinni, ettet pysty lähtemään? Onko sulla muita läheisiä tai ystäviä joilta saisit tukea?

siinähän se onkin, muutin miehen perässä tänne ja tutut ja ystävät kaukana. tai no yksi ystävä on, mutta mies ei häntä hyväksy joten mein välitkin hieman "katkolla"..

jotenkin se saa mut aina syyllistettyä kaikkeen ja osaa olla se maailman ihanin... tiedän itsekkin että olen vain tyhmä, mutta ei vaan oo niin helppoa.. mulla on lapsi, jolle hän on kuin isä. bio isää ei ole. ahistaa senkin puolesta, hää menettää isänsä ja sieltä suunnalta tulleet mummon ja papan sekä muun suvun. vaikka taas lapsi vaistoo ja kärsii..
pitääks tän olla niin hankalaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siinähän se onkin, muutin miehen perässä tänne ja tutut ja ystävät kaukana. tai no yksi ystävä on, mutta mies ei häntä hyväksy joten mein välitkin hieman "katkolla"..

jotenkin se saa mut aina syyllistettyä kaikkeen ja osaa olla se maailman ihanin... tiedän itsekkin että olen vain tyhmä, mutta ei vaan oo niin helppoa.. mulla on lapsi, jolle hän on kuin isä. bio isää ei ole. ahistaa senkin puolesta, hää menettää isänsä ja sieltä suunnalta tulleet mummon ja papan sekä muun suvun. vaikka taas lapsi vaistoo ja kärsii..
pitääks tän olla niin hankalaa. :(

Niin arvelinkin, että muuta tukiverkostoa on vähemmän. Nyt vaan ottamaan yhteyttä niihin kavereihin ja perheeseen jolle voit puhua, ja kerro murheistasi jollekin. Minusta tuntuu, että yksinäsi pohdit tätä, ja koska eroaminen tuntuu liian pelottavalta, niin mies pystyy sinut hyvinkin helposti puhumaan ympäri. Sinun pitää tehdä nyt asioita, mitkä vahvistaa sinua itseäsi henkisesti. Minusta tuntuu, että saisit paljon tukea jos jättäsit tän miehen.

tahtoisin niin pakata, ottaa muksun ja lähteä..ennen kuin se tulee kotiin. toivottavasti ei edes tule kotiin. mulla ei autoa, niin mihin täältä lähtisi. eikä rahaa, kun mun rahat ukon tilillä kun korttini hävisi..v***u..;(

Olen aivan samaa mieltä aikaisempien kanssa.
Lapsikin siinä kyllä kärsii, mutta ei se ole hyvä sinunkaan elää suhteessa missä menee huonosti.
Ota yhteyttä sukulaisiisi, tai vaikka äitiisi, kerro hänelle ja jos vaikka voisit mennä sinne siksi aikaa, kunnes löydätte lapsen kanssa asunnon. Kerran kun mies käyny käsiksi, niin ei kannata odottaa sitä kertaa että käy uusiksi. Asia voi vaan pahentua mitä kauemmin odottaa :(
Jaksamisia.. *hali*

tahtoisin niin pakata, ottaa muksun ja lähteä..ennen kuin se tulee kotiin. toivottavasti ei edes tule kotiin. mulla ei autoa, niin mihin täältä lähtisi. eikä rahaa, kun mun rahat ukon tilillä kun korttini hävisi..v***u..;(

Okei, älä ystävä hyvä panikoi. Ei mitään tarvetta herättää lasta sängystä minnekään. Nyt vaan teet suunnitelman ja siinä se. Ja yritä saada rahat siltä myös. Tsemppiä ja rohkeutta. Ei kenenkään tarvitse elää onnettomassa suhteessa, tai peläten että mies käy käsiksi. Varmasti teet oikean ratkaisun lapsesikin puolesta jos aloitat alusta, vaikka siellä missä sinullekin on enemmän tukiverkostoa. :hug:

Okei, älä ystävä hyvä panikoi. Ei mitään tarvetta herättää lasta sängystä minnekään. Nyt vaan teet suunnitelman ja siinä se. Ja yritä saada rahat siltä myös. Tsemppiä ja rohkeutta. Ei kenenkään tarvitse elää onnettomassa suhteessa, tai peläten että mies käy käsiksi. Varmasti teet oikean ratkaisun lapsesikin puolesta jos aloitat alusta, vaikka siellä missä sinullekin on enemmän tukiverkostoa. :hug:

ahistaa vaan, vaikka kuin ajattelis että nyt ajattele järjellä.. mutta paniikki :(

ahistaa vaan, vaikka kuin ajattelis että nyt ajattele järjellä.. mutta paniikki :(

Kyllä minä ymmärrän millaista on kun pitää selviytyä yksin ja on lapsikin ajateltavana. Mites nuo sinun raha-asiat, älä anna miehelle valtaa siinäkin suhteessa, hanki se kortti äkkiä ja rahat omalle tilille, niin ainakin pystyt hädän tullen lähtemään. Tai alat säästämään itsellesi pientä hätävaraa ainakin.