Miten erosta voi selviytyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vaan

Vieras
Miten erosta voi selviytyä kun mies jättänyt ja itse ei halua erota.
Pitkä historia takana, naimisissa ollaan ja lapsiakin.

Mies ei edes harkitse avioliittoneuvojaa, olen kolmasti ehdottanut...

Nyt vielä harkinta- aika meneillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Ehkä on vain aika hyväksyä asia ja jatkaa elämässä eteenpäin.

Niin mutta MITEN?? En minä voi vaan päättää, että nyt en välitä enää ollenkaan ja kaikki on taas ok.
En nyt sentään kuitenkaan ahdistele häntä päivittäin, lähinnä lasten asioissa ollaan tekemisissä vaan.

Erosta vasta toista kuukautta.

Itke, puhu, puhu, puhu, hakeudu ammatiauttajan juttusille. Aika auttaa pikkuhiljaa. Aseta tavoite tulevaisuuteen, johon asti jaksat rutiineita pyörittämällä. Anna itsellesi lepotauko tuskallisten asioiden mielessä pyörittämisestä, pyri tietoisesti miettimään ihan muuta vaikka väkisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin mutta MITEN?? En minä voi vaan päättää, että nyt en välitä enää ollenkaan ja kaikki on taas ok.
En nyt sentään kuitenkaan ahdistele häntä päivittäin, lähinnä lasten asioissa ollaan tekemisissä vaan.

Kuvittele exä sikamaisen niljaisena pettäjänä. Kuka semmosista...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kuvittele exä sikamaisen niljaisena pettäjänä. Kuka semmosista...

Kokeiltu on. Olen välillä mennyt eteenpäin ihan pelkällä pyhällä vihalla, toinen puoli huutaa takaisin. Illat ovat pahimpia kun toinen ei ole siinä vieressä. Nukkumaan mennessä ei kuulu kuin kellon raksutus ja ahdistava hiljaisuus.
Unesta herään onnellisena, kunnes menee puoli sekuntia tajuta todellisuus.

Oletteko pistäneet paperit jo? Pistittekö heti, kun mies lähti? Konkreettaisiko se asian, jos ette ole vielä papereita laittaneet? Onko puhuttu niin, että ero on lopullinen? Onko sinulle annettu toivoa?

Miksi mies lähti?

Miehet ei lähde ihan noin vaan. Joko olet ollut akamala hänelle tai hän on vuosien harkinnan jälkeen tajunnut, että olet hänelle väärä. Et kai halua olla ihmisen kanssa, jolle et ole oikea?

mäkin oon läpikäynyt sen joskus ja hoitanut yksin lapset. Sitten kun olin vihdoin saanut asiat kuntoon ja huomannut että kai tässä vielä jotenkin täyspäiseksi jäi niin miehen lystinpito ja rahat oli loppu ja se olis halunnut palata takaisin. se on vaan niin ironista.

Me erosimme lopulta minun aktiivisesta aloitteestani. Minulla ei ollut toista, mutta tajusin, että mieheni ei ole minulle se oikea. Olimme 16 vuotta yhdessä. Tuntui väärin olla hänen kanssaa niin, että tiedän, etten rakasta miestä.

Jos miehesikin on tajunnut näin?

Ajattelen, että nyt mieheni on vapaa löytämään paremman itselleen sopivan naisen. Minä en voi olla hänelle se oikea, vaikka hän yhä niin ajatteleekin, jos ja kun minusta tuntuu, ettei mies ole minulle oikea. Parisuhteessa täytyy molempien olla vapaahetoisesti. Rakkasu on vapaaehtoista.

Anna hänen mennä. Ja jos on kohdellut sinua huonosti, potki pihalle.

Meillä ies kohteli minua hyvin ja minä häntä. Oli vain aika päättää suhde, joka ei ollut se suuri rakkaussuhde. Kummallakaan ei ole uutta. Mutta mieluummin yksin, kuin väärän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuu:
Oletteko pistäneet paperit jo? Pistittekö heti, kun mies lähti? Konkreettaisiko se asian, jos ette ole vielä papereita laittaneet? Onko puhuttu niin, että ero on lopullinen? Onko sinulle annettu toivoa?

Miksi mies lähti?

Miehet ei lähde ihan noin vaan. Joko olet ollut akamala hänelle tai hän on vuosien harkinnan jälkeen tajunnut, että olet hänelle väärä. Et kai halua olla ihmisen kanssa, jolle et ole oikea?

Mies pisti paperit heti seuraavana arkipäivänä kun oli lähtenyt. Mies on suunnilleen vannonut että ero on lopullinen, vähäisintäkään toivoa ei ole annettu.

Ja kyllä, olen ollut kamala akka ja erittäin stressaantunut viimeisen vuoden. Ja kyllä, minä varmaan ajoin hänet omalla käytökselläni pois, mutta kun sen tajuan (on tullut katsottua peiliin), on liian myöhäistä...

No sitten tosiaan kannattaa vaan alkaa omaa elämää. Miksi ihmeessä haikailet hänen peräänsä? Saat varmasti hänen veroisensa ihmisen sänkyysi makaamaa, toivon ukaan paremmankin.

teillä ei ole pettämistä tai uusia voi hyvinkin olla että voitte vielä jatkaa elämäänne. Kerro hänelle että olet ymmärtänyt toimineesi väärin häntä kohtaan ja haet apua itsellesi ja osoitat sen. Lasten takia kannattaa yrittää aina, vaikka jotkut sanoo että lasten on parempi erossa kuin huonossa suhteessa. Lapset kokee samoin kuin te nyt kerro se puolisollesi, tuskinpa hänestäkään hyvältä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
teillä ei ole pettämistä tai uusia voi hyvinkin olla että voitte vielä jatkaa elämäänne. Kerro hänelle että olet ymmärtänyt toimineesi väärin häntä kohtaan ja haet apua itsellesi ja osoitat sen. Lasten takia kannattaa yrittää aina, vaikka jotkut sanoo että lasten on parempi erossa kuin huonossa suhteessa. Lapset kokee samoin kuin te nyt kerro se puolisollesi, tuskinpa hänestäkään hyvältä tuntuu.

Olen kertonut, mutta hän ei usko meihin enää. Minulla ei ole ketään, mutta miehestä en ole ihan varma :(

Otin tänään yhteyttä psykoterapeuttiin. Aion ruveta selvittelemään näitä "käytösongelmiani" (stressi- ja vihanhallintaa). Tiedän että se maksoi minulle avioliiton, en halua tehdä enää samoja virheitä mahdollisessa seuraavassa ihmissuhteessani.

Yhteistyössä