V
Väsynyt nukuttaja
Vieras
Tähän asti vauva on nukahtanut aina tissille ja siitä olen nostanut omaan sänkyyn. Nyt tuosta nukuttamisesta on kuitenkin alkanut tulla vaikeaa, koska vauva herää helposti sänkyyn nostettaessa ja alkaa huutamaan (eli ei vain havahdu vaan paremminkin raivostuu). Välillä myös täytyy imettää tosi monesti, että nukahtaa, vaikka onkin selkeästi väsynyt. Eli silloin aina tehdään hetki jotain muuta ja sitten uudestaan sängylle imettämään toivoen, että jospa nyt nukahtaisi. Koko hommasta on tullut tosi rasittavaa. Yöllä herää välillä monesti ja välillä kerran-pari ja joka kerta pitää silloinkin imettää tai muuten se raivoamistyylinen itku ei lopu. Jos yöllä yrittää niin, että heijailisi vaan sylissä tai silittelisi sängyssä, niin poika lopulta vaan herää kunnolla ja siinä sitä sitten ollaan valveilla. Illalla jos vaan laskee väsyneenä sänkyyn, niin ei todellakaan jää sinne rauhallisena tai edes vain vähän itkien, vaan alkaa riehumaan ja pomppaa istumaan ja huutaa täysillä. Olen kyllä lukenut netistä keskusteluja, mutta meillä ei mikään monien mainostama sänkyyn laittaminen ja laulelu/taputtelu/käden selän päällä pitäminen toimi tosiaankaan.
Pitäisikö sitten vain iltaimetyksen jälkeen nostaa sinne sänkyyn ja jäädä itse viereen ja laittaa vaan häntä kerta toisensa jälkeen makuulleen kun pomppaa ylös? Ei siis jää olleenkaan vaan makaamaan vaan lähtee heti punkemaan esim. sängy päätyyn ja sitten huutaa sitä, kun ei enää pääse eteenpäin ja pää kopsahtelee reunaan jne.. Huoh.Yksin en halua häntä tietenkään jättää huutamaan, mutta onko se huudatus ok silloinkaan vaikka itse istuisin sängyn vieressä ja olisin siinä siis näkyvillä ja lohduttamassa ja välillä parempaan asentoon siirtämässä? Tuntuu niin pahalta tehdä niinkään.
Pitäisikö sitten vain iltaimetyksen jälkeen nostaa sinne sänkyyn ja jäädä itse viereen ja laittaa vaan häntä kerta toisensa jälkeen makuulleen kun pomppaa ylös? Ei siis jää olleenkaan vaan makaamaan vaan lähtee heti punkemaan esim. sängy päätyyn ja sitten huutaa sitä, kun ei enää pääse eteenpäin ja pää kopsahtelee reunaan jne.. Huoh.Yksin en halua häntä tietenkään jättää huutamaan, mutta onko se huudatus ok silloinkaan vaikka itse istuisin sängyn vieressä ja olisin siinä siis näkyvillä ja lohduttamassa ja välillä parempaan asentoon siirtämässä? Tuntuu niin pahalta tehdä niinkään.