Miten eroon synnytyspelosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelko...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelko...

Vieras
Meillä meni kaikki oikeasti pieleen. Ei siis pieleen tyylillä, että joku hoitaja sanoi vähän pahasti. Vaan todella oikeasti pieleen. Lapsi sekä minä olemme kyllä hengissä.

Mutta. Olen sitä mieltä, että lapsi tarvitsee sisaruksen. Mutta se edellyttää tietenkin synnyttämistä. Ja se pelottaa todella. Miten synnytyspelosta pääsee eroon? Edes niin paljon, että uskaltaa uudestaan hankkiutua raskaaksi...

No, onhan sektio ihan varteenotettava vaihtoehto. Turha sitä on lähteä aiheuttamaan itselleen tieten tahtoen uusia traumoja, kun on vaihtoehto. Ja jos et halua sektiota harkita, niin sitten varmaan ensin pelkopolille ja yrität käsitellä asiat läpi mielessäsi ja muiden kanssa keskustellen.

Ei ollut perätilassa. Kirjoitin tuon vain kuvaamaan tämän paikkakunnan suhtautumista sektioon.

En halua tällä foorumilla kirjoittaa tarkemmin miten ja miksi meni pieleen. Sen verran voin valottaa, että vauva siirrettiin heti syntymän jälkeen monen sadan kilometrin päähän pitkään jatkohoitoon.

Onko pelkopoli auttanut ketään pelkojen hallinnassa oikeasti?

Hui, minä en lähtisi ehkä enää tuollaisen jälkeen alakautta yrittämään. Vaikka voihan se toinen mennä hyvinkin, mutta toisaalta pelossa ja ahdistuksessa ei ole mukava elää. Ketään ei pakoteta synnyttämään alakautta. Jos kerrot tuon kokemuksen ja uskallat vaatia rohkeati sektiota, niin ovat luultavasti riittävä peruste. Pelkopolilla pitää varmasti käydä ja joskus voi joutua vääntämään enemmän asiasta. Mutta uskoisin, että tuo sun kokemus on riittävä peruste sektioon.

Mulle ei pelkopoli auttanut yhtään, kun eka synnytys meni ihan perseelleen. yrittivät luonnollisesti "käännyttää", mutta eipä mikään lievittänyt mun ahdistusta, edellinen synnytys aiheutti sen verran suuret traumat. Lopulta sain sektion, kun vain pysyin kannassani pelkopolikäyntien jälkeenkin. Olen tyytyväinen sektiooni. Kun sain tiedon, että pääsen sektioon, sain taas nukuttua yöni rauhassa nauttimaan elämästä ja raskaudesta.

Yhteistyössä