Miten eroon LAPSISTA?!

• Viestiketjun aloittaja Doomed
  • Ensimmäinen viesti
siis kumman
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:44 Ford Prefect kirjoitti:
Kyltti VAARALLINEN KOIRA päästää myös vakuutusyhtiön korvausvastuusta jos jotain käy... :whistle: :wave:
Eli jos mulla on tollanen kyltti ja naapurin kakara tulee silti ronkkimaan kiraa ja koira puree niin mä en joudu korvaamaan mitään? Niinkö??

Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 17:22 Alma Puunaula kirjoitti:
Kenellekohan muuten tallaisessa tilanteessa kuuluisi vastuu, jos koira vaikka purisikin niita lapsia, jotka monenkin sanomisen jalkeen tulevat luvatta sita nyplaamaan ja sen kanssa leikkimaan?
Sitäpä mä mietinkin. Varmaan koiran omistajalla, mikä taas on huutava vääryys. No, seuraavan kerran kun tulevat pitää sit kokeilla sitä tukka suorana karjumista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 17:24 Doomed kirjoitti:
\
Kenellekohan muuten tallaisessa tilanteessa kuuluisi vastuu, jos koira vaikka purisikin niita lapsia, jotka monenkin sanomisen jalkeen tulevat luvatta sita nyplaamaan ja sen kanssa leikkimaan?
Sitäpä mä mietinkin. Varmaan koiran omistajalla, mikä taas on huutava vääryys. No, seuraavan kerran kun tulevat pitää sit kokeilla sitä tukka suorana karjumista.
Ei se vaan voi niin menna, jos koira on aidatulla pihalla vapaana, ja lapset tulevat sinne luvatta. Eihan toisten yksityisalueille saa menna!! Mista se koira erottaisi esim murtovarkaan tai ventovieraan lapsen?

Kysypä asiaa poliisilta, sillä poliisihan asiaa tulee tutkimaan, jos jotain sattuu. Kysy, kenen on vastuu, kun lapset kielloista huolimatta tulevat pihalle koiran luo ja kysy myös, miten sinulla on oikeus tai velvollisuus toimia, kun ei auta kielto eikä vanhemmille puhuminen.

Jos sitten jotain sattuu, ei ainakaan voi sanoa ettet olisi kaikkeasi tehnyt!

Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 17:26 Alma Puunaula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 17:24 Doomed kirjoitti:
\
Ei se vaan voi niin menna, jos koira on aidatulla pihalla vapaana, ja lapset tulevat sinne luvatta. Eihan toisten yksityisalueille saa menna!! Mista se koira erottaisi esim murtovarkaan tai ventovieraan lapsen?
Mulle on ainakin sanottu, et lain mukaan ihmisillä on oltava esteetön kulku talolle. Et murtovarkaan on päästävä ryöväämäänja koira ei saa sitä estää. Et se olis koiran oltava kiinni aidatulla pihallakin. Idioottimaista.en sit tiedä miten se oikeesti menee. Koiran tehtävä on vartioida, mut se ei saa puolustaa reviiriään, kuulema... :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:22 Doomed kirjoitti:
Joo siis lapsia ja niitten vanhempia on varoitettu, että koira saattaa puraista/kaataa nurin. Kielletty ehdottomasti tulemasta pihaan, tulevat silti. varoituskyltit ja kaikki on. Lukkokaan ei auta, koska aidan yli pääsee kiipeämällä. Vanhemmat sanovat vaan et ei he jouda joka minuutti lastensa perään kattomaan. Me asutaan maalla omakotitalossa ja ei siis ole edes sitä isännöitsijää, joka vois puuttua tähän.
Paitsi et ne häiritsevät koiraa niin ne lapsethan syyllistyvät luvatta toisen alueella tunkeutumiseen. Kai mä alan soittelee poliisille kohta et mitä tässä voi tehdä kun ei mikään auta. Tai sitten tosissaan otan seuraavan kerran tukasta kiinni kun ei mikään muu tunnu auttavan.
niijuu mä oletin vaa heti et asutte rivarissa :ashamed: mut varmaa vois poliisit sitte soitella sinne vanhemmille tosta :/

Capri harmaana
\
Niin tyhmää kun se onkin, on omistajan vastuulla ettei koira pure edes aidatulla pihalla. Ovelle on aina oltava estoton kulku ilman että koira pääsee puremaan. Onhan esim. ambulanssikuskien, palomiesten ja poliisien voitava tilanteessa kuin tilanteessa tulla ovelle.

Keittiönoita
Mä sanoin aikoinaan naapurille, että meidän koira ei voi sietää vieraita lapsia. Pieni valkoinen valhe, mutta tehosi ja sen jälkeen naapuri on pitänyt huolen, ettei heidän jälkikasvunsa tule meidän pihalle.

Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 17:46 Keittiönoita kirjoitti:
Mä sanoin aikoinaan naapurille, että meidän koira ei voi sietää vieraita lapsia. Pieni valkoinen valhe, mutta tehosi ja sen jälkeen naapuri on pitänyt huolen, ettei heidän jälkikasvunsa tule meidän pihalle.
Kun nää ei usko edes vaikka kuinka yritän tolkuttaa et se voi purra! Olen kohta hermoraunio, kun saa pelätä et jos joskus löytyy pihalta raadeltu lapsi... Kun se voi purra joskus, eläinhän se vaan on. Siis selvennän vielä että ketään se ei ole koskaan purrut, vielä, mutta voi niinkin käydä.

Keittiönoita
\
Joo siis lapsia ja niitten vanhempia on varoitettu, että koira saattaa puraista/kaataa nurin. Kielletty ehdottomasti tulemasta pihaan, tulevat silti. varoituskyltit ja kaikki on. Lukkokaan ei auta, koska aidan yli pääsee kiipeämällä. Vanhemmat sanovat vaan et ei he jouda joka minuutti lastensa perään kattomaan. Me asutaan maalla omakotitalossa ja ei siis ole edes sitä isännöitsijää, joka vois puuttua tähän.
Paitsi et ne häiritsevät koiraa niin ne lapsethan syyllistyvät luvatta toisen alueella tunkeutumiseen. Kai mä alan soittelee poliisille kohta et mitä tässä voi tehdä kun ei mikään auta. Tai sitten tosissaan otan seuraavan kerran tukasta kiinni kun ei mikään muu tunnu auttavan.
Osta kaupasta purkki sian verta. Kun naapurin tenavat seuraavan kerran ilmaantuvat tontillesi, pirskota niiden pään päällle sian verta, lausu pari loitsua ja laita mustia kynttilöitä pihallesi palamaan. Veikkaan, että eivät kovin montaa kertaa tule ;)

Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 17:57 Keittiönoita kirjoitti:
\
Osta kaupasta purkki sian verta. Kun naapurin tenavat seuraavan kerran ilmaantuvat tontillesi, pirskota niiden pään päällle sian verta, lausu pari loitsua ja laita mustia kynttilöitä pihallesi palamaan. Veikkaan, että eivät kovin montaa kertaa tule ;)
:LOL: :LOL: Tämän teen!

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 18:02 Doomed kirjoitti:
:LOL: :LOL: Tämän teen!
=) Sen verran vaan varot, ettei verta mene niiden vaatteille vaan ainoastaan hiuksiin. Jos naapuri tulee sitten valittamaan, voit ystävällisesti sanoa, että lapsia on kielletty tulemaan teidän pihalle ja sä et voi mitään sille, jos ne kielloista huollimatta änkee keskelle sun kulttimenojasi :saint:

[/quote]
[/quote]

tää on aika paha!!!!!! :LOL: :LOL:

Mreillä ei tosiaan kukaan uskalal tulla.... koira on ketjussa mut ei silti moni uskalla ku haukkuu niin....ja etuovella nimenomaan

[/quote]
[/quote]

tää on aika paha!!!!!! :LOL: :LOL:

Mreillä ei tosiaan kukaan uskalal tulla.... koira on ketjussa mut ei silti moni uskalla ku haukkuu niin....ja etuovella nimenomaan

Yhteistyössä