Miten eroon käsi-kädessä nukuttamisesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami30

Vieras
Miten te nukutatte uudelleen kaksi vuotiaan lapsenne iltaisin tai jos herää aamuyöllä 4-5 mais?? Meillä poika nukkunut kolme viikkoa matalassa sängyssä ja aamuyöllä herää ja kömpii meidän väliin.. Ei millään tahdo nukahtaa uudelleen omaan sänkyyn eikä meidän väliinkään. Joskus yrittänyt nukuttaa uudelleen jopa 2 h.. Nukkumaan mennään 22-22.30 ja pitäis nukkua noin aamu 9 asti. Ei auta vaikka laittaisi nukkumaan aikaisemmin. Yleensäkin täytyy nukuttaa siten että poika pitää kädestä kiinni että rauhoittuisi!! Rasittavaa!! Onko muita joilla sama nukutustyyli?? Millä tavasta pääsee eroon "käsitavasta"? Lapselle toki turvallinen nukahtamistyyli mutta ongelmana 4 kk vanha pikkusisko jos sattuvat olla yhtä aikaa hereillä ja likkaa täytyy syöttää yhtä aikaa! Neuvoja? Neuvoja? Onko muita saman nukutustyylin kokeneita?

Jospa lapsi olisikin liian väsynyt eikä jaksa nukkua sen vuoksi koko yötä. Kokeilkaapa aikaisempaa nukkumaanmenoa. Jospa käteen sopisi jokin unilelu tai unirätti?

Ja sitten korjailen tekstiäni. Mulla pitäs olla aina edellisen kirjottajan teksti näkyvissä etten unohda mitä piti kirjoittaa. Jos ei aikaisempi nukkumaanmeno auta kokeilepa lyhyempiä päiväunia jos hän niitä vielä nukkuu.

Mun piti olla pojan sängyn vieressä kunnes nukahti, myös yöllä pojan herättyä. Hirmuinen paniikki iski, jos poistuin. Sitten vaan eräänä iltana kerroin, että mulla on selkä niin kipeä (oli sillä hetkellä tottakin), etten pysty olemaan kuin hetken ja siihen poika tyytyi aika helposti.
Yöheräily loppui ihan vasta kun ostin pojan sängyn viereen tuulettimen. Alkoi yöuni maistua.

Yhteistyössä