Miten eroon aamu-unisuudesta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arki pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arki pilalla

Vieras
Onko olemassa mitään troppia / poppakonstia jolla melkein nelikymppinen mamma pääsisi aamu-unisuudestaan eroon ? Vai laiskuuttako tämä jo on ?
Olen hyvin terve ylipainoani lukuunottamatta (10 kiloa) urheilen säännöllisesti, syön terveellisesti, en juo, en polta...krooninen laiskuus vain vaivaa!
Aamulla herään laittamaan lapset kouluun klo 8 ja kun jään yksin menen mammimaan. Oikein hävettää tunnustaa, mutta tänään nousin vasta 9:30.
Olen nyt 2 kk lomautettuna ja oikein odotin tätä aikaa että voisin tehdä kaikkea. Mutta en saa tehdyksi mitään kun makaan kuin porsas !
Kodin hoidan ja lapset yksin (totaaliyh ) mutta ei se ole syy..jaksan kyllä. Mutta vasta piiiiiitkien unieni jälkeen.
Apuja !!!

Jätä iltasyöminen väliin. Se väsyttää kun elimistö joutuu työskentelemään sen ruuansulatuksen kanssa yölläkin eikä saa levätä. toinen juttu mikä väsyttää seuraavana päivänä on sokerin syönti. Kokeilepa olla ilman sokerijuttuja pari päivää ja älä syö esim. kahteen tuntiin ennen nukkumanmenoa yhtään mitään enää. Kokeilemalla löydät omat hyvän olon rajasi.

Valvotko illasta? Mulla ei tee tiukkaa valvoa kahteen yöllä vaikka ois miten huonosti nukkunu edellisen yön. Mutta aamulla on tuskaa nousta ennen kymmentä vaikka kuin menis kymmeneltä illalla nukkumaan.

Helposti se mulla kävi.. kesä meni koisiessa aina ysiin-kymppiin,mutta nyt vaan (oikeastaan mun oli pakko) kellon pirinään herään klo 4.

Jos sun ei oo pakko,niin kokeile kuitenkikn sitä,että laitat kellon soimaan..ja illalla jonkun verran aikasemmin nukkumatin kyytiin..

Ajoissa nukkumaan ja kello soimaan aamuisin. Kyllä se unirytmi siihen mukautuu, tosin aikaa se voi viedä jonkinverran.

Juuri näin. Mukavaa se ei ole, mutta kyllä siihen tottuu. Mulla aina lomilla menee unirytmi sellaiseksi, että menen nukkumaan klo 3-6 ja herään klo 11-15. Sitten vaan pari päivää ennen loman loppua kello herättämään klo 7.30. Päikkäreitä ei sallita. Pari päivää menee ihan laiskiaisena, mutta sitten pääsee normirytmiin kiinni.