Miten eroaa eri uskonnot? Tunnen olevani vähän eksyksissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mitä eroa on ev.luteilla ja helluntailaisilla esimerkiksi?
Eikö kaikilla ole kuitenkin sama raamattu? Olen miettinyt tätä pitkään mutten viitsinyt kysyä keltään...
Itse olen ev-lut. seurakunnassa. Uskon Jumalaan, Jeesukseen, taivaaseen jne... uskon vahvasti mutta tunnen olevani vähän hukassa että mihin oikeasti kuulua...

Mä nyt en osaa pitää ev.lutteja ja hellareita eri uskontoina, vaan ne on enemmänkin saman uskonnon eri suuntauksia (kuten myös katolilaiset, ortodoksit ym. ovat). Onhan jo pelkästään ev.lut-seurakunnan sisällä useita eri herätysliikkeitä (suuntauksia, kuten lestadiolaiset, sley jne). Sama raamattu on kaikilla.

Suurin ero on erilaisten oppien käsittelyssä (lapsikaste, aikuiskaste esimerkkinä) tai rituaaleissa (sunnuntaiaamun kirkko vai illan herätyskokous). Ja ihan netistäkin löytää perustietoa näistä eri suuntauksista.

Eri uskontoja ovat kyllä sitten jo tyyliin evlut ja jehovat tai evlut ja hindut :P

[QUOTE="vieras";22814768]Niin siis onko sulle tärkeämpää olla aidosti uskossa vain kuulua vaan johonkin?[/QUOTE]

Mulla on hyvä olla näinkin. En vaan tiedä paljoa ja haluaisin tietää syvemmin.
Mä olen aidosti uskossa mutta tiedonjano on kamala. Ja ehkä vähän etsiskelen sitä omaa paikkaani

Uskolla ei ole mitään tekemistä tiedon kanssa. Miksi esimerkiksi raamatussa olevalla "tiedolla" olisi jotain merkitystä kun koko raamattu on ihmisen keksimä ja kirjoittama?

Yhteistyössä