Miten ekaluokkalaisten kanssa toimia, kun kouluun pitäis mennä vaaralliseks luokiteltua tietä,

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
ja siinä ei ole suojatietä, eikä siihen vielä saakaan. matkaa 800m mutta vaarallinen tienylitys (heti mäenpäällä tuo ylitys ja autot ajaa aika vauhtia)

meillä ei ole mahdollisuutta joka aamu saattaa/olla vastassa, vuorotyö toisella ja toisella 8-16. :(
 
lilliputti
Täällä vähän samanmoinen tilanne. Koulukyyditystä ei saa, vaikka mun mielestä kaksikin vaarallista risteystä (plus monta ei-niin-vaarallista). Me ollaan moneen kertaan matkaa harjoiteltu ja muutenkin kun ollaan liikenteessä, niin olen tytön laittanut katsomaan aina tienylitykset.

Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin opettaa ja opettaa ja toivoa, että toinen osaa sen jälkeen olla varovainen :(
 
Minä tein esikoisen kohdalla niin, että ensin harjoiteltiin tienylitystä yhdessä, ja sitten laitoin yksin matkaan ja seurasin lapsen tietämättä piilossa miten matka sujuu. Ja tosi varovainen olikin, kun oli "yksin" matkassa. Ekaluokkalaisilla (ja vielä vähän vanhemmillakin) on vaan se, että osaavat vielä tosi huonosti arvioida etäisyyksiä ja nopeuksia.
 
Ei löytyisi vähemmän vaarallista tienylityskohtaa? Sellaista, joka ei olisi mäen päällä?

Minäkin oon puolipaniikissa 6½ v esikoisen koulutien takia. Bussilla kulkee, mutta kotimatkalla pitää ylittää kaksi suht vilkasta tietä päästäkseen pysäkille ja pysäkiltä kotiin. Aamuisin ei kadun ylityksiä onneksi ole.

3 viikkoa on kyllä ihan hyvä harjoitteluaika, onneksi pystyt saattamaan edes sen ajan.
 
justus
luojan kiitos ja helpotus meillä ei tu olee yhtään tien ylitystä ku koulu vuoden pääst alkaa!linkka menee mennes koulun pihaa ja takas tulles pysäkit molemmat samalpuol ku asutaa(eiku ai nii onhan meil toi 1,mut se o ylitetty miljoonat kerrat ni osaa sen kyllä ja mummu voi saattaa jos ite oon pois =)
 
vieras
Kannattaa todellakin saattaa niitä pieniä koululaisia jos vaan suinkin mahdollista! Liikenteessä on nykyään monenlaista koheltajaa jotka ei piittaa pätkääkään muista ihmisistä:(
 

Yhteistyössä