Miten ekaluokkalaiset tytöt tykkäävät pukeutua? Eroaako jo pukeutumisesta eskarilaisena?

  • Viestiketjun aloittaja eskaritytön äiti
  • Ensimmäinen viesti
eskaritytön äiti
Miten käytännössä sujuu, kun välitunneille mennään monta kertaa päivässä. Talvella kai vetävät toppahousut vaan ylleen. Tungetaanko hameenhelmat housujen sisään vai pitääkö siirtyä käyttämään "vähempihelmaisia" hameita? Vai loppuuko tuo hameiden käyttö kokonaan siinä vaiheessa, meillä kun on nyt vain hameet käytössä eskarilaisella)

Entäs minkälaisia talvihanskoja ekaluokkalaiset käyttää? Oma eskarilainen oli siitä just huolissaan, sillä ei saa nykyisiä toppahanskojaan itse käteensä. Ilmeisesti koululaisilla on sitten jotain lyhyempivartisia hanskoja jo? Kai kuitenkin kunnon toppahanskat? Vai toppasormikkaat?

Olisi kiva ostaa alennusmyynneistä valmiiksi talvivaatetta ensi vuodeksi, mutta pelkään, etten osaa ostaa koululaiselle sopivaa/kelpaavaa. Kun on jotenkin hakusessa, että mikä on käytännöllistä koulussa...

Neuvoja pyytää hän.
 
"tuittu"
Meillä koulussa toppahaalari ja topparukkaset.
Aika monelle kenellä kaksosanen asu, ni toivoneet haalaria, kun nopsa vetää päälle. Ja siellä alla menee mekotkin helposti.
Opettajakin suositteli haalaria :)
 
ippetäti
Toisilla on toppasormikkaat ja toisilla toppahanskat, sellaset olisi hyvä olla että itse saa ne käteensä, kun opettajat ei auta. :( Toppahousut+ toppatakki ulkona, sisävaatteina näkyy olevan kaikenlaista.
 
Kun mä kysyin tätä vuosi sitten, sain kaameat haukut päälleni :D

Mutta joo. Kypärämyssyt ja pitkävartiset kintaat on jääneet pois käytöstä (paitsi kotipihassa niitä vielä joskus pidetään). Kokohaalaria ei enää käytetä, ulkovaatteet on pääasiassa urheiluosastoilta/-liikkeistä, eli erittäin käytännöllistä mutta myös kivan näköistä. Hanskoina lyhytvartisemmat topparukkaset, toppasormikkaat tai perinteiset lapaset.

Sisävaatteissa on vielä Hello Kittyä yms, muttei siinä määrin mitä päiväkodissa. Disneyn Prinsessaa jne ei enää ole kenelläkään. Hameita pidetään paljon, ja helmat tungetaan toppahousujen alle. Legginsit ja tunikat on myös suosiossa, ja pillifarkut. Hupparit on myös in.

Näin ainakin omalla ekaluokkalaisella tytölläni ja hänen ystävillään.
 
"vieras"
Ekalla tuo kulki ihan samoissa, ku eskarissakin. Nyt kakkosella yrittää hakea omatoimisesti pikkusen isomman tyyliä pukeutua. (Jotensakki rasittavaa...) Ekalla kelpasi kaikki mun valitsema. Nyt haluaa mustaa, lilaa sun muuta mun mielestä teinikamaa. Kaikkeen en suostu (kokotkottajille tiedoksi), mutta jotain toiveita toteutan toki.
 
Ekaluokalla ei vielä ole niin väliä, kunhan on vaatteet, joista itse pitää ja joihin on helppo pukeutua. Meillä tosin oli jo eskarissa kaksiosainen puku talvella.
Tokalla ja kolmannella alkaa "muodin mukaan" pukeutuminen näkyä hiljalleen, joten haalarit on ihan out silloin.
 
"a p"
Kiitos vastauksista. Meillä on kaksiosainen puku ollut jo useamman vuoden, kun haalari ei ole enää kelvannut. Joten tuskimpa koulussa innostuu sellaista enää haluamaan :) Mutta tuohon toppahanskojen varren pituuteen pitää siis ainakin kiinnittää huomiota...

Sitä epäilinkin, että Prinsessavaatteet ei enää taida kelvata :)
 

Yhteistyössä