Miten edetä tästä päiväkuivaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti väsyneenä tilanteeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti väsyneenä tilanteeseen

Vieras
Poika siis 2,5-vuotta. Osannut tehdä kakat pottaan jo alle 2-vuotiaasta ja pissaa kun käskee pissata pottaan. Nyt yritetty ottaa päivisin vaippa pois ja käytetty potalla tiheään.

Ongelma on se ettei poika itse ymmärrä mennä potalle, ilmoittaa vasta kun pissat housuissa, jos silloinkaan. Otin pojalta vaipan pois, tulos: pissasi lattialle/kalsareihinsa 30min välein!! Poika on kova juomaan etenkin aamuisin maitoa, siksi varmaan pissaa noin paljon/usein. Ja vaikka juuri oli 15 min aiemmin käynyt potalla pissalla, niin siitä huolimatta taas kohta olivat housut märät.

Välillä kieltäytyy menemästä potalle ollenkaan, mutta lahjonnalla (tarrat) olen saanut menemään potalle.

Miten edetä? Jatkanko sinnikkäästi vaipattomuutta vai annanko ajan vielä kulua kuivaksiharjoittelun suhteen?

Esikoinen oppi niin hienosti jo 2-vuotiaana päiväkuivaksi...:(

Vaipat pois, hienot kalsarit jalkaan joista itse pitää jottei raaski pissata niihin. Ja alkuun komennat esim 20 min välein potalle, sitten pidennät välejä pikkuhiljaa. Tällä systeemillä meni meillä viikko, ja lähtötilanne oli heikompi kuin teillä. :D

Minä en jaksaisi jatkuvasti siivota eli antaisin ajan kulua. Kokeile joskus kuukauden päästä uudestaan. Meillä teki pissat pottaan ja kymmenen minuutin kuluttua tuli sitten housuun :headwall: Oppi kyllä aika tarkkaan kolmivuotiaana niin päiväkuivaksi kuin yökuivaksikin samantien.

Tosin minä lasken päiväkuivaksi vasta silloin kun ne vahingot ovat tyyliin enintään kerran viikossa, ei kerran tai useamman päivässä, kuten monilla palstalaisilla tuntuu olevan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tosin minä lasken päiväkuivaksi vasta silloin kun ne vahingot ovat tyyliin enintään kerran viikossa, ei kerran tai useamman päivässä, kuten monilla palstalaisilla tuntuu olevan ;)

Niin mäkin lasken. Poika 2,5v on ollut nyt 4 kk kuiva, kaksi kertaa on tullut vahinko tuon opetteluviikon jälkeen. Ja silloin sentään jätettiin päiväuniltakin vaippa pois.

Ap, onko esikoinen tyttö? Sanovat että tytöt oppivat nopeammin kuin pojat.

Yhteistyössä