Miten clomit saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diinu

Jäsen
05.04.2005
968
0
16
Heippa!

Saako noi clomit miten helposti lääkäriltä? Mulla on rakkuloita munasarjoissa (ei helminauhamaisesti). Missään labratesteissä en ole käynyt. Gyne ei maininnut mitään PCO:sta vaan sanoi vaan, että rakkuloita on munasarjoissa paljon, mutta niinhän niitä pitääkin olla.. Pitääkö?? Jos olisi epäillyt PCO:ta niin olisiko laittanut lisätutkimuksiin? :| Ja tosiaan, noista clomeista ei puhunut mitään, antoi terolutit kiertoa tasaamaan.

Sekin on hiukka outoa, kun kävin gynella 5/06 eikä silloin mainittu mitään poikkeavaa munasarjoissa. Gyne vaan totesi, että "kauniit paikat". Silloin menin lääkäriin alavatsakivun vuoksi ja tarkistettiin, että ei johdu mistään gynekologisesta syystä. Johtui umpilisäkkeestä. Jos minulla olisi silloin ollut rakkuloita niin olisihan niistä kerrottu?

Nyt, kun kävin gynellä 4/07 ja rakkulat todettiin niin sanoi gynelle, että vuosi sitten niitä ei ainakaan ollut, koska silloin kävin viimeksi gynekologilla. Gyne sanoi, että kyllä ne on silloinkin ollut. Öööööö... :/ Niinkai sitten.

Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vasta vähän aikaa, mutta mua pelottaa jo nyt, että entä jos se ei olekkaan koskaan mahdollista. Tiedän, tyhmää! :ashamed: Mutta mitä mieltä olette, kannattaisiko mennä tutkituttamaan, että johtuuko ne rakkulat PCO:sta vai pitäiskö luottaa gyneen?

Onko se muuten mahdollista, että jos lihoo nopeasti 7-8 kg vuodessa, niin siitä tulisi nämä rakkulat munasarjoihin? Aika idiootti kysymys, mutta kysyn silti... :ashamed:

En nyt odota mitään täydellisiä vastauksia, mutta jos jollakin on tietoa/omia kokemuksia niin niitä otan mielelläni vastaan! :)

JOs nyt jotain yritän sepustaa...

Kyllähän pco diagnoosi annetaan pelkän ultrankin perusteella, silloin varmasti näkyy selvästi rakkuloitten heminauha...Sinulla ilmeisesti ei ole pco:ta tai sitten HYVIN lievä sellainen. Tilanne munasarjoissa vaihtelee kuukaudesta toiseen, välillä on enemmän rakkuloita sitten taas vähemmän.

Mutta miksi sinä haluat, että se dg annettaisiin? Eipä se juuri hoitoa muuta. Teroilla yleensä aloitetaan, että saadaan kierto tasaiseksi, jos sitä ongelmaa on. Puoli vuotta kannattaa odotella ihan rauhassa tärppiä. Tehdä ovistestestejä, pudottaa painoa, jos sitä on liikaa...
Sitten vasta yleensä aloitetaan tarkemmat tutkimukset. Ja clomithan se useimmiten on sitten seuraavana =)

JOs sinua ihan hirmuisesti vaivaa tuo pco-ajatus, niin pyydä päästä labroihin ja asia on sillä selvä. Saat mielenrauhan :)

Kiitos vastauksestasi, mm-72! :)

"Mutta miksi sinä haluat, että se dg annettaisiin?" Tarkoititko tuolla, että miksi haluaisin, että mahdollinen pco diagnoosi annettaisiin, kun kumminkin rakkuloista on kerrottu? En varsinaisesti haluaisikaan, tai en minä tiedä... Kun toisaalta tympii elää epätietoisuudessa.. :|

Onko muilla mielipiteitä asiasta?

Ai, mä en tienny että ne saa ihan noin vaan... :|

Siis voiko lääkäri määrätä clomit, vaikka ei olisi edes tutkittu ovuloiko normaalisti vai ei?

Ajattelin, että elokuussa jos ei ole tärpännyt, niin tilaan ajan yksityiselle ja VAADIN clomit! Sillä uskon, että jotain häikkää mussa on... :ashamed:

ehkä ei joka paikassa !
mulla on tutkittu kyl kaikki . mulla on kaikki kunnossa ovis ja kaikki, mut haluttiin siirtää vaan mun ovista , niin siten käytettiin clomeja .
tulin heti raskaaks clomeilla ( lääkäri sano 0-2 lasta tulee nyt ) mutta keskenmeno tuli sit viime viikolla ! clomeissa on vähän enemmän keskenmenoja :ashamed:

Yhteistyössä