PCO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marsupilami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marsupilami

Uusi jäsen
04.06.2005
20
0
1
onko kukaan parantunut PCO:sta? voiko siitä parantua? joskus gyne sanoi, että minulla on PCO ja puoli vuotta myöhemmin toinen gyne sanoi, että ei täällä mitään sellaista ole. voiko ylipäätään olla mahdollista?

Samalla tavalla mullakin on käynyt, mutta kai se voi vaihdella eri aikojen suhteen mitä siellä munasarjoissa tapahtuu. LUULEN näin. Vaikkakin mun lääkäri on aivan vakuuttunut, että mulla ei ole sitä. Kummallisesti toisen lääkärin ultrakuvat paria kuukautta ennen tutkimuksia näyttää ihan muuta. Muuten lieviä muita PCO-oireita sitten esiintyy:lievä acne puhjennut ja painon kanssa pientä probleemaa sekä tää raskaaksitulon hankaluus tietysti.

Pcossa on ongelmallista ja joskus hyvääkin se, etä koska sen syntysyytä ei tiedetä, ei voida poissulkea myöskään paranemista. Monilla esim painonpudotus korjaa tilanteen ja kystat häviävät ja hormonitoiminta palautuu. Näin voi tapahtua kuukausienkin sisään, mulla palautui tilanne vaikeasta pco:sta normaaliksi muutamaksi vuodeksi. Synnytyksen jälkeen pco tosin uusiutui, entistä ärhäkämpänä. Mutta oppikirjojen mukaan parantuminenkin on mahdollista, koska taudista ei tiedetä mistä se tulee ja mihin se menee.

Hienoa jos tilanne on sulla korjaantunut!!! :flower:

Yhteistyössä