Miten auttaa sopetumaan?

hyvin se menee
ei yhtään mitenkään.Lapsi oppii ajan kanssa ja onhan ne muutkin lapset saman tilanteen edessä. Meillä ei tullut mitään ongelmaa, kun siitä EI TEHTY ONGELMAA! ÄLÄ TEE SINÄKÄÄN!
 
No muut alueen lapset on eskarissa jossa 21 lasta, joten on se aika olennainen ero. Eskarilainen on vielä tosi ujo ja syrjäänvetäytyvä, siksi ollutkin pienessä päikyssä ja haettiin kyllä toiseen kouluun, jossa paljon pienemmät luokat, mutta ei valittu. Minusta luokkakoko liian suuri epuille.
 
hyvin se menee
aha, jos sä olet tuota mieltä, niin ano kotiopetusta ja opeta itse pojalle. Onhan sekin mahdollista. Luuletko, että se ratkaisisi poikasi tilannetta? Kuule, älä ota TAAKKAA itsellesi. Rohkeasti vaan mukaan tai jos ei niin sitten opetat kotona tai anot toisen eskarivuoden. Meillä oli myös ujo poika, on yhä, mutta hyvin on selvinnyt 3 vuotta koulussa, kun ujoudesta ei tehty mitään suurta numeroa. Kohtelen häntä kuin ketä tahansa koululaista luonteesta riippumatta. Ujous ei ole sairaus vaan luonteen piirre. Miksi sinä olet noin HERKKÄ? Onko sulla itellä jotain lapsuuden aikaisia traumoja taustalla? Jos sä kohtelet lastasi tuohon tyyliin, et voi voi kun niin suuri ryhmä ja sä olet niin ujo, niin sä pahennat LAPSESI SOPEUTUMISTA!
 
Miten niin pojalle? Ei mulla poikia ole, myös tytöt voi olla ujoja... En ole lapselle puhunut asiasta mitään, mun mielestä se ei kuulu vastuullisen aikuisen toimintaan. Ajattelin vain jos joku muukin on ollut joskus vastaavassa tilanteessa, että saisin rakentavia kommentteja.
 
hyvin se menee
Alkuperäinen kirjoittaja ihaa4:
Miten niin pojalle? Ei mulla poikia ole, myös tytöt voi olla ujoja... En ole lapselle puhunut asiasta mitään, mun mielestä se ei kuulu vastuullisen aikuisen toimintaan. Ajattelin vain jos joku muukin on ollut joskus vastaavassa tilanteessa, että saisin rakentavia kommentteja.
Okey, älä ny vedä herneitä nenään. Tyttö tai poika, sama se. Hyvin se menee. Ei siihen ujouteen kannáta kiinnittää sen kummemmin huomiota. Kannustathan sinä häntä muutenkin varmasti ihan luonnostaan, joten sama jatkukoon. Ja ekalla on monesti kouluavustaja apuna, ainakin meidän lasten ekaluokilla on ollut. Tsemppiä. Jotenkin mulla ottaa kupoliin, kun täällä tuntuu olevan niin herkkää porukkaa ja pienen pieniinkin asioihin kaivataan neuvoja, en nyt tarkoita sua ainoastaan vaan ihan yleisesti. Taitaa olla mun aika vaihtaa keskustelupalstaa. sori ja hei!
 

Yhteistyössä