Miten auttaa masentunutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti81-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti81-

Vieras
Mieheni serkkutyttö on 8kk tytön äiti ja juuri eronnut ja muuttanut.Puheista olen huomannut että kaikki ei todellakaan ole hyvin ja hän sanookin olleensa viimisen 3kk 2 kertaa tyytyväinen,hän ei tiedä onko masentunut kun kysyi.Onko jotain numeroa jonka voisin hänelle antaa josta voisi apua saada...
Haluaisin auttaa mutta luulen että ihan ammattilainen olisi parasta hänelle nyt.

No alkuun kuuntele ja keskustele. Masentunut ei välttämättä heti halua kuulla mitään toimintaohjeita, vaan puhua ja purkaa pahaa oloaan. Voit lupautua auttamaan häntä ja ole luottamuksen arvoinen. Kerro että voi auttaa missä vaan, lapsen hoidossa jne jotta pääsee käymään esim lääkärissä tai psykologilla. Auta pienissä asioissa jotta saa elämänsä taas raiteilleen, esimerkiksi asunnon siivoamisessa tms.

En voi auttaa häntä nuin kun asumme toiselle paikkakunnalla ja minulla 2kk lapsi joten ei minullakaan aikaa ole ylimääräistä täällä hetkellä. Hän ei halua neuvolassa puhua etteivät ala hössöttää vaikka ovatkin tarjonneet hänelle masennuslääkkeitä,joita tämä sukulainen ei siis ole syönyt ikinä.
Eikö kukaan tiedä mistä löytäisin jonkun numeron josta apua saisi.

Yhteistyössä