Miten autatte lapsen oloa, kun hänellä on kuumetta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä+3v. tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä+3v. tyttö

Vieras
lapsella alkoi kuume torstaina aamulla ja korvatulehdus, mutta sairanhoitaja sanoi jos rupea kauheasti itkemään sitten vasta aika lääkärin, hän valittaa korvasta joskus mutta ei huuta. Kuume on vaikea laskea, koko ajan nousee 39,4 asti, ei ollut enemmän, hyvä niin :(.

mitä tehdä?
Milloin se kuume mene ohi? Pitäisikö mennä lääkärin näytämän lasta, kun kuume ei hävinnyt kolmen päivän kuluttua?

ei saanut antibioottia
kävimme terveyskeskuksessa, hoitaja sanoi ette tarvi vielä käyntiä lääkärillä.
silloin kun hän rupea itkemään ja huutamaan kivusta.... :/
voiko mennä nyt jonnekin käymään?
Onko kellään numeroa, mistä voi kysellä kaikenlaista sairastamisesta, joku oli numero, mut se muuttui. :(

Tyynyä patjan alle, niin helpottaa korvia ja kurkkua. Kosteita pyyhkeitä samaan tilaan kuivumaan, missä pikku potilas on. Kostea ilma auttaa hengittämään paremmin. Kuume/kipulääkettä kuumetta alentamaan ja särkyä helpottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mä annan Pamol F:ää ja Pronaxenia, paljon nestettä, ja pidän lasta pelkissä alusvaatteissa.
Eikö lapsi saanut antibioottia lainkaan?

Sama täällä ja pidän sylissä niin paljon ko vaan tahtoo olla. Jostain syystä se on parasta lääkettä viime aikoina ollu mein pojalle. Mut ihmettelen tota,että ei oo lääkäri kurkannu korvia. Jos lapsi sen osaa sanoa jo ni kyllä sinne sit pitäs vilasta. Ja ite oon jo tottunu vaatimaan mein esikoiselle,et aina katotaan korvat kun sillä on niin miljoona tulehdusta ollu ni jo ekoista oireista vien sen lääkäriin ni saadaan se antibiootti alotettua. Vielä kun sais ne putket jätkälle korviin josko sitte loppuis koko homma.

Anna nyt hyvä ihminen lääkettä niin paljon kuin ohjeet sallii. Eli Pronaxenia 12 tunnin välein ja siinä välissä Pamolia niin paljon kuin paketissa lukee, että saa antaa.

muoksis. Korvia ei välttämättä särje vaikka on tulehdus. TIedän, koska MULLA on just nyt (elämäni toinen) korvatulehdus.
Mutta anna kuumelääkettä aina puolisen tuntia ennen nukkumaanmenoa, niin on helpompi nukkua.

hänellä ei ole mitän muuta, paitsi kuume ja korvakipu, ei ole nuha ja yskä ei ole.
voiko saada nyt mistän ensimmäisen antibiotinkuurin kapselin tai mikä se on... ???

Sun pitäis mennä päivystävään sairaalaan, saada lääkäriltä resepti ja sitten mennä päivystävään apteekkiin hakemaan lääkkeet. Eli suosittelen odottamaan ainakin huomiseen, jos mahdollista.

meppi, nyt rauhoitui, huomenna heti lääkärin, ja kun ei ole vielä autoa millä pääsesi sinne :(

hulihumppanpuli, sieltä tule jotain välillä ja korva on kipeä, ja kaveri sanoi että korvatulehdus alkaa....

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
on hieman uusavutonta touhua....
muuten mitä sää harmaa äiskä yrität kirjottaa tohon "ns" rivien väliin,eli ku joka otsikkoon laitat jonku kirjaimen?
O,O,P,O

Tuliko nyt hyvä mieli, kun pääsit julistamaan mielipiteesi?
Mun mielestä pitäis aina kannustaa siihen, että uskaltaa kysyä neuvoa jos arveluttaa. Typerää sitten jonkun tulla siihen ilkkumaan että oletpa hölmö kun kysyt.

Hei ,korvatulehdus voi oireilla vaikka millä tavalla: kipu korvassa, päässä, mahassa. Ripuli, kuume, huonovointisuus ym...
Korvatulehdus voi olla myös oireeton, vaikea havaita tms..

Ehdottomasti sun kannaattaa viedä lääkärille, itse olen huomannut, että monesti hoitajat pitkittävät lääkärille pääsyä mahdottomasti. :(

Alkuperäinen kirjoittaja meppi-:
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
on hieman uusavutonta touhua....
muuten mitä sää harmaa äiskä yrität kirjottaa tohon "ns" rivien väliin,eli ku joka otsikkoon laitat jonku kirjaimen?
O,O,P,O

Tuliko nyt hyvä mieli, kun pääsit julistamaan mielipiteesi?
Mun mielestä pitäis aina kannustaa siihen, että uskaltaa kysyä neuvoa jos arveluttaa. Typerää sitten jonkun tulla siihen ilkkumaan että oletpa hölmö kun kysyt.

en sanonut hölmö,itse sanoit :kieh:
kyllä mäkin oon usein kannustanut,mutta harvoin provoja..."mikä on antibiootti?"
no,sori jos jollai tekee mun tekstit noin pahaa.....

kiitos kaikkille!
täältä aina saan hyviä neuvoja :)
lapsi nukahti, toivotavasti yö mene hyvin.

seuravalla kerralla yritän muista kirjoittaa että olen ulkomalainen.

kiitos puhelin numerosta!