Miten aukaista kuoharipullo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kihlattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kihlattu

Vieras
Apua, auttakaa. Mun pitäis aukaista kuohuviinipullo, miten se oikeaoppisesti tehdään, en oo ikinä joutunu aukaisemaan. Siis se hemmetin korkki tietty ampuu mua silmämunaan tai jotain... :xmas: :snotty: :laugh:

Ota se pullo käteen niin, että toisella kädellä korkista ja toisella väännät _pulloa_,et korkkia. Korkkia pitelet siis vain kiinni, tunnet kun se alkaa nousta ja saat sen vauhdin kontrolloitua sitten itse. Poksahtaa nätisti, mitään ei lennä minnekään ja otat aplodit vastaan!

Pidä pulloa toisen kämmenen päällä (ts. pidä pullon pohjasta kiinni toisella kädellä), kallista pulloa noin 45 asteen kulmaan itsestäsi pois päin. Avaa korkkia aluksi hitaasti pienin liikkein ja lopulta voit "poksauttaa" sen näyttävästi (tai vähemmän näyttävästi :D). Juoman kannattaa olla mahdollisimman kylmää eikä kannata hölskytellä pulloa etukäteen..

Kannattaa kyllä olla se poksauttamisen kanssa varovainen, ettei nyt ainakaan tarkotuksella sitä ketään päin ammu, se lähtee ihan hirveellä paineella jos niikseen tulee

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Pidä pulloa toisen kämmenen päällä (ts. pidä pullon pohjasta kiinni toisella kädellä), kallista pulloa noin 45 asteen kulmaan itsestäsi pois päin. Avaa korkkia aluksi hitaasti pienin liikkein ja lopulta voit "poksauttaa" sen näyttävästi (tai vähemmän näyttävästi :D). Juoman kannattaa olla mahdollisimman kylmää eikä kannata hölskytellä pulloa etukäteen..

Ok, tai siis kohta meillä ollaan, ku formulakisojen palkintojen jaossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Toimii aina:
Ota se pullo käteen niin, että toisella kädellä korkista ja toisella väännät _pulloa_,et korkkia. Korkkia pitelet siis vain kiinni, tunnet kun se alkaa nousta ja saat sen vauhdin kontrolloitua sitten itse. Poksahtaa nätisti, mitään ei lennä minnekään ja otat aplodit vastaan!

Lisäyksenä vielä että pidä pullo 45 asteen kulmassa eli sellaisessa viistoasennossa ja mielellään niin ettei korkki osoita itseäsi eikä ketään muutakaan päin jos vahinko sattuu. Ja ääntä ei oiekaoppisesti saisi pulloa avattaessa kuulua.

Alkuperäinen kirjoittaja sum:
Alkuperäinen kirjoittaja Toimii aina:

Lisäyksenä vielä että pidä pullo 45 asteen kulmassa eli sellaisessa viistoasennossa ja mielellään niin ettei korkki osoita itseäsi eikä ketään muutakaan päin jos vahinko sattuu. Ja ääntä ei oiekaoppisesti saisi pulloa avattaessa kuulua.

Joo, mutta kyllä sieltä käytännössä aina jonkunlainen pieni pössäys kuuluu :). Mutta noin sitä ääntä voi myös itse säädellä, poksauttaa hänen vähän kuuluvammin jos siltä tuntuu...minä en suosittele tosiaan ampumaan sitä korkkia yhään mihinkään.

Yhteistyössä